Akcja serwisowa dla posiadaczy motocykla CTX700 w obu odmianach miała miejsce w Kanadzie w ubiegłym tygodniu. Również w USA został wydany stosowny komunikat. Okazało się również, że w Japonii także zostali wezwani właściciele motocykli, w których zastosowano modulator Nissin. Chodzi o model Ninja 250R z 2013 roku, którego nabyło 940 osób. Spodziewana jest takze akcja serwisowa dla Ninja 300.
Przed wprowadzeniem do produkcji Nissin chwalił się, że jego system ABS waży 631 gramów, co daje zmniejszenie wagi o 60% w stosunku do poprzedniego systemu. Nissin zaopatruje w swoje systemy takie marki jak Kawasaki, Honda, Yamaha, Triumph i Harley-Davidson.
W przypadku 2013 Suzuki Hayabusa komunikat dla kanadyjskich klientów mówi o tym, że modulator ABS mógł zostać „nieprawidłowo wyprodukowany” i może wystąpić usterka powodujące zablokowanie jednego lub obu kół, co w efekcie doprowadzi do wypadku.Na chwilę obecną wiadomo tylko o akcjach serwisowych dla modeli wymienionych na początku informacji.
Ciekawi fakt, że nie było takiej akcji w Europie. Czyżby miała się dopiero pojawić? Z drugiej strony mamy w pamięci akcję BMW w przypadku S1000RR z 2012 roku, w którym wybuchały silniki. Wtedy ostrzeżenia zostały wystosowane jedynie w Kanadzie i USA, a w Europie po cichu wzywano do serwisu klientów, którzy już zakupili motocykle. Taka sytuacja miała miejsce chociażby w Niemczech czy we Francji. Ci, którzy mieli zamówione motocykle z wadliwymi silnikami, byli informowani o tym, że z przyczyn logistycznych odbiór motocykla opóźni się.