Kawasaki na 2010 jeszcze bardziej dopieściło swojego turystyka. Na pokładzie 1400GTR znalazło się miejsce m.in. dla systemu kontroli trakcji.
1400GTR to turystyczna maszyna, która zyskała rzeszę wielbicieli. Kawasaki zapowiada, że motocykl w 2010 roku nie straci nic ze swojej użyteczności, mocy czy komfortu, a wręcz zyska. Zieloni zdecydowali się bowiem na wyposażenie GTR-a w system kontroli trakcji KTRC. Oprócz tego na pokładzie znalazł się układ K-ACT drugiej generacji odpowiedzialny za poprawienie skuteczności hamowania maszyny. Na dodatek kierowca może dopasować działanie systemu do swoich potrzeb, ma bowiem do dyspozycji dwa tryby pracy K-ACT-a.
Także stylistycznie motocykl zmienił się w porównaniu do poprzedniej wersji. Owiewki zyskały nieco agresywniejszy wygląd. Dzięki przeprojektowaniu będą one także efektywniej chronić kierowcę. Powietrze ma teraz lepiej opływać motocykl, a ciepło z silnika będzie szybciej odprowadzane. Przednia szyba jest wyższa i posiada teraz elektroniczną regulację. Jeździec będzie miał także lepszy widok na to, co dzieje się za jego plecami w lusterkach. Wielu na pewno ucieszy też informacja, że w standardowym wyposażeniu GTR1400 znajdą się podgrzewane manetki.
Moda na ekologię nie ominęła nowego turystyka zielonych. Maszynę wyposażono we wskaźnik Eco Ride informujący o optymalnych parametrach spalania paliwa.