Crash pad w kształcie spojlera aerodynamicznego? Brzmi śmiesznie, ale to rzeczywiście może pełnić swoją funkcję! No i jest modne…

Wiecie czym są crash pady, zwane też sliderami ramy? To te wielkie kawałki plastiku, które montuje się gdzieś z boków motocykla, aby w razie upadku asfalt zdzierał przystosowany go tego plastik, zamiast cenne elementy motocykla, jak dekle silnika czy ramę.

Klasyczny, okrągły crash-pad.

Wiecie co jeszcze jest modne na bokach motocykla w ostatnich latach? Spojlery. Rolą skrzydełek aerodynamicznych jest stabilizacja motocykla i wytworzenie większego docisku.

Pewien sprytny Japończyk wpadł na pomysł genialny w swojej prostocie. Crash pady uformował w taki sposób, aby nie tylko chroniły przy upadku, ale przy okazji pełniły funkcję spojlerów aerodynamicznych. Na początku się roześmiałem, a później zrobiło mi się przykro, że sam tego nie wymyśliłem.

Aero-crash-pad na Ninjy H2

Crash-pady dostępne są w dwóch kształtach skrzydeł. Firma nazywa się Moto-Rockman i póki co produkuje te slidery-spojlery wyłącznie do kilkunastu motocykli typu naked oraz sport. Wąska dostępność pozwala sądzić, że zostały dopasowane tak, aby rzeczywiście pełnić funkcję aerodynamiczną, zamiast jedynie powodować szumy przy wyższych prędkościach.

Chcielibyście coś takiego w swoim motocyklu?

Więcej w Akcesoria, Nowości rynkowe
Czy trójkołowy skuter Piaggio MP3 z mufkami i motokocem potrafi wydłużyć sezon z prawkiem B? Sprawdzamy! [VIDEO-TEST]

Skuterem Piaggio MP3 (300 lub 500) można jeździć na prawo jazdy kat. B, a to dlatego, że ma trzy koła....

Zamknij