Filtry motocyklowe - filtr paliwa, powietrza i oleju

Jak wybrać filtry paliwa, powietrza i oleju do motocykla? Stożkowy, sportowy, gąbkowy, paliwa, do motocykli sportowych…

Filtr paliwa do motocykla

Filtr paliwa do motocykla to element uniemożliwiający przenikanie zanieczyszczeń i paprochów ze zbiornika paliwa do układu zasilania. Skąd zanieczyszczenia w baku? Z osadów i rdzy zbierającej się wewnątrz.

Jaki filtr paliwa do motocykla?

Filtr paliwa motocykl, jaki wybrać? Tak postawione pytanie prowadzi do jednej odpowiedzi. Zgodnie z książką serwisową. My zalecamy dwa podejścia: w aluminiowej osłonie do motocykli typu streetfighter, turystyczne enduro lub crossa. Są bardziej wytrzymałe w przypadku upadku czy szlifa w terenie. Pozostałym użytkownikom polecamy przezroczyste, gdzie widać stan zanieczyszczenia elementów filtrujących.

Filtr powietrza motocykl

Filtr powietrza motocykl – to element zapobiegający przedostawaniu się ciał obcych do wnętrza silnika, chroniący go przed zatarciem i uszkodzeniem zaworów. Najpopularniejsze są trzy rodzaje filtrów.

 Filtr stożkowy do motocykla, zwany sportowym. Wymaga okresowego mycia i nasączania, przy odpowiednim strojeniu zwiększa moc. Jest też dożywotni. Drugim typem jest filtr gąbkowy, stosowany głównie w enduro. Również wymaga mycia i nasączania. Ostatnim typ to filtr powietrza motocyklowy, papierowy. Podlega wymianie co pewien interwał przebiegu, można go czyścić sprężonym powietrzem.

Jaki filtr powietrza do motocykla?

Polecamy filtry powietrza zgodne z książką serwisową. A więc filtr gąbkowy motocykl w teren, papierowy na drogę. Natomiast dla tych, co chcą poprawić osiągi motocykla, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie filtr stożkowy do motocykla. Wraz z układem rozrządu i sportowym wydechem podczas strojenia na hamowni filtr stożkowy motocyklowy może znacząco poprawić osiągi silnika.

Filtry oleju do motocykla

Filtry oleju do motocykla to elementy odpowiedzialne za zatrzymywanie opiłków i nieczystości znajdujące się w układzie smarowania. Warto wspomnieć, że poza smarowaniem i odprowadzaniem ciepła, jedną z funkcji oleju silnikowego jest także oczyszczanie układu. Filtry oleju do motocykli różnią się głównie wykończeniem obudowy. Omówimy to w akapicie poniżej.

Jaki filtr oleju do motocykla?

Jaki filtr oleju do motocykla? Najczęściej znajdziemy trzy typy filtrów oleju, różniące się cechami zewnętrznymi. Będą to sportowy, chromowany i zwykły. Sportowy filtr oleju ma zakończenie obudowy nakrętką sześciokątną, dzięki czemu szybko i łatwo okręcimy go zwykłym kluczem płaskim. Pozostałe różnią się wizualnie.

Filtr motocyklowy chromowany będzie idealny do chopperów i klasyków. Filtry oleju motocyklowe standardowe, ze względu na koszt produkcji będą najtańsze, ale rzadko kiedy różnią się wkładem wobec powyższych. One sprawdzą się tam, gdzie wygląd nie ma znaczenia, a chcemy zaoszczędzić kilka zł.

Jak widać te niepozorne elementy, jakimi są filtry motocyklowe, mają duży wpływ na bezawaryjność i sprawność waszego pojazdu. Nie oszczędzajcie na ich wymianie.

Przeczytaj także: filtr paliwa w skuterze: wymiana, objawy zapchanego, filtr powietrza w skuterze i motocyklu, czyszczenie!!!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany