Czyszczenie filtra powietrza - filtr w skuterze i motocyklu.

Jak dobrze wyczyścić filtr powietrza w skuterze lub motocyklu? Czym wyczyścić sportowy filtr powietrza? Czy podnosi moc?

Filtr powietrza to element mający duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika. Filtruje nieczystości, pyłki, kurz – mające wpływ na zwiększone zużycie lub nawet zatarcie silnika. Zapobiega przedostawaniu się ciał obcych do układu zasilania. Niestety, brudny ma wpływ na osiągi i wzrost zużycia paliwa. Jak wyczyścić filtr powietrza?

Jak wyczyścić filtr powietrza w skuterze?

Jak wyczyścić filtr powietrza w skuterze? Przeprowadzana czynność tak samo jak w przypadku motocykla zależy od typu filtra powietrza. Najpierw musimy dostać się do filtra. W zależności od konstrukcji pojazdu może to wymagać ściągnięcia osłon lub kieszeni schowka centralnego. Obudowa filtra najczęściej jest zamykana na śruby, rzadziej na spinki lub zatrzaski. Po wyjęciu przystępujemy do czyszczenia lub wymiany, ale o tym w poniższym akapicie.

Jak wyczyścić filtr powietrza w motocyklu?

Jak wyczyści ć filtr powietrza w motorze? Najpierw musimy go zdemontować. W motocyklu filtr najczęściej znajduje się z boku silnika (poprzeczne V2) lub powyżej skrzyni biegów, za blokiem silnika (R4). W zależności od typu motocykla dostęp do filtra wymaga demontażu owiewek, zbiornika paliwa bądź innych elementów nadwozia. Dlatego w większości wypadków zalecamy zakup filtra powietrza za każdym razem, kiedy wymieniamy olej w pojeździe. O ile jest to filtr papierowy.

Jak wyczyścić filtr powietrza?

Czy filtr powietrza można czyścić? Oczywiście. Ale nie wszystkie rodzaje w identyczny sposób.

Jak czyścić filtr powietrza? Wszystko zależy od jego konstrukcji. W przypadku filtra papierowego wystarczy przedmuchać go sprężonym powietrzem w kierunku odwrotnym do przepływu powietrza podczas pracy. To ważne, bowiem inaczej możemy filtr zepsuć lub nieodwracalnie zapchać. W przypadku filtrów sportowych lub gąbkowych należy je wymyć.

Czym wyczyścić sportowy filtr powietrza? Do tego celu używamy dedykowanych specyfików (sportowe) lub ciepłej wody z mydłem. Po wymyciu pozostawiamy do samoczynnego wyschnięcia. Następnie nasączamy filtr sportowy dedykowanym specyfikiem a gąbkowy olejem do filtrów powietrza, które znajdziecie w sklepach motocyklowych oferujących chemię do jednośladów. Warto wspomnieć, że gąbkowe filtry powietrza są stosowane najczęściej w crossach, są stosunkowo łatwo dostępne i wymagają częstego mycia.

Czy sportowy filtr powietrza podnosi moc?

Zdania są podzielone. Bez korekty w ustawienia dawki paliwa może się zdarzyć, że w sprzyjających warunkach poprawi się moc szczytowa, kosztem przebiegu w dolnym i średnim zakresie krzywej momentu obrotowego. Z pewnością sportowy filtr powietrza wraz ze zmianą układu wydechowego, oraz wspomnianych parametrów wtrysku podniesie wydajność silnika, ale bez hamowni i sensowego tunera sama wymiana najczęściej jest nieodczuwalna. W wielu przypadkach natomiast nieznacznie zmieni się dźwięk wywołany przez powietrze zasysane przez silnik. Filtry sportowe są także „dożywotnie”, natomiast ich interwał serwisowy (mycie i nasączanie) nie zawsze pokrywa się z interwałem serwisowym pojazdu, dlatego warto do nich zaglądać częściej, niż przy wymianie oleju.

Przeczytaj także: filtr paliwa (wymiana, objawy zapchanego filtra), ile kosztuje utylizacja oleju silnikowego oraz filtry motocyklowe!!!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany