TT Zero
W TT Zero zabrakło w tym roku motocykli marki MotoCzysz i z czołowych graczy na placu boju pozostał Mugen. Na papierze bardzo dobrze wyglądał jeszcze belgijski motocykl Sarolea SP7, ale w praktyce już nie było tak dobrze. Na prowadzenie od razu wysunął się John McGuinness, który narzucił bardzo szybkie tempo i na każdym punkcie pomiarowym zwiększał swoją przewagę nad zawodnikiem jadącym na drugiej pozycji, a był nim Bruce Anstey, który również dosiadał Mugen Shinden San. Na trzecim miejscu jechał Robert Barber na Buckeye Current RW-2.x, a na ogonie siedział mu Robert Wilson na motocyklu Sarolea SP7.
Wyścig wygrał McGuinness z czasem 19:17.300 i średnią prędkością 188,882 km/h i tym samym jest to najlepszy wynik na wyspie Man dla motocykla elektrycznego. Na drugim miejscu stawił się Bruce Anstey ze stratą 23 sekund. Robert Barber przekroczył linię mety tuż przed Robertem Wilsonem. Różnica między zawodnikami wyniosła 0,370 sekundy. Jednocześnie ich czas przejazdu wynosił ponad 24 minuty, a średnia prędkość nie przekroczyła 100 mil na godzinę.
Supersport
W wyścigu klasy Supersport nie wystartował John McGuinness, któremu odnowiła się kontuzja nadgarstka i zawodnik postanowił zrezygnować ze startu żeby przygotować się na piątkowe Senior TT. Po starcie wyścigu w Glen Helen najszybszy był Michael Dunlop przed Williamem Dunlopem, który tracił do niego 0,790 sekundy, a na trzecim miejscu jechał Bruce Anstey. W Ballaugh sytuacja już uległa zmianie i na drugie miejsce wskoczył Anstey. Z wyścigu wycofali się Ian Hutchinson, który zatrzymał się jeszcze przed Ballaugh i Michael Rutter, który zjechał do alei serwisowej.
Na drugim okrążeniu sytuacja w pierwszej trójce pozostała bez zmian. Na czele wyścigu był Michael Dunlop, który wypracował ponad dziewięć sekund przewagi nad Ansteyem. Obaj zawodnicy wjechali do boksów z niecałą sekundą różnicy, ale pierwszy wyjechał Anstey. To pomogło mu zmniejszyć przewagę Dunlopa o sekundę. Jako trzeci z pit stopu wyjechał William Dunlop. Po wyjeździe czołówki doszło do niebezpiecznej sytuacji – dwa motocykle stanęły w płomieniach podczas tankowania, a pit lane zostało zamknięte. Organizatorzy odjęli jednak pozostałym zawodnikom czas poświęcony na gaszenie obu pożarów.
Na trzecim okrążeniu Anstey prowadził na drodze, ale to Dunlop miał najlepszy czas i tak pozostało aż do końca wyścigu. Na czwartym okrążeniu przed punktem pomiarowym Cronk-ny-Mona, który znajduje się tuż przed prostą startową, doszło do incydentu, w którym udział brali Josh Brookes i Lee Johnston. Obaj zawodnicy zaliczyli glebę, ale na szczęście nie odnieśli poważnych obrażeń. Josh Brookes przez cały czas jechał na piątym miejscu za Deanem Harrisonem, ale po wypadku jego pozycję przejął James Hillier.
Tuż przed linią mety Bruce Anstey zwolnił i przepuścił Michaela Dunlopa, aby ten mógł ukończyć wyścig nie tylko jako lider czasówki, ale również jako zawodnik prowadzący na drodze. Trzecie miejsce podium zajął William Dunlop. Dla Michaela jest to dziesiąte zwycięstwo w TT.
Wyścig Sidecar został odwołany z przyczyn pogodowych. Wyniki wyścigów znajdziecie na www.iomtt.com.