Czy Honda rzeczywiście w końcu wypuści turystyczne enduro kategorii średniej?
Kategoria turystycznych enduraków w średniej kategorii wagowo-pojemnościowej jest wyjątkowo popularna – i nic dziwnego, bo to świetne motocykle. Mamy tu BMW F850GS, KTMa 790 Adventure, Triumpha Tigera 800, czy Yamahę Tenere 700. A co na to Honda? Nic.
Wielkie Skrzydło wprawdzie posiada w ofercie CB500X oraz NC750X, ale nie oszukujmy się, są to maszyny szosowe, których jedynym offroadem możliwym do zrealizowania jest szutrowa droga łącząca pole kempingowe z asfaltem.
Na początku lutego Honda złożyła do Urzędu Patentowego USA wniosek o zarejestrowanie nazwy handlowej Transalp! Czy to oznacza, że Transalp powraca? Może tak, a może nie. Trzeba pamiętać, że „Trampek” nie był sprzedawany w USA od lat ’80, ale dopiero w 2016 roku prawa do nazwy „Transalp” wygasły. Szczęśliwie nikt jej nie zarejestrował, co teraz w końcu zrobiła Honda.
Może to tylko nic nie znaczące niedopatrzenie? A może (zdecydowanie bardziej prawdopodobne) ma to jakiś związek z krążącymi od dawna plotkami, że Honda zamierza wypuścić Africę Twin o pojemności 850? A może będzie to Transalp CRF850L? Czas pokaże, ale szczerze nie wierzymy, aby Honda odpuściła sobie segment osiemsetek. Poza tym tyle plotek musi coś znaczyć!
Zostaw odpowiedź