Honda twierdzi, że musi w końcu uzupełnić gamę o średni model adventure.

“Mówiąc o segmencie czysto przygodowym (pure adventure), nie mamy szerokiej gamy. Dlatego myślimy o modelu wagi średniej, aby przyciągnąć młodszych klientów.”

Słowa te cytuje brytyjska redakcja MCN, a wypowiedział je Kenji Morita, lider projektu Africa Twin 1100. Przyznał w ten sposób, że Honda chciałaby wypełnić lukę w postaci czegoś, co roboczo nazwać można mniejszą Hondą Africa Twin. W ofercie Hondy jest NC750X, jednak ten motocykl nie nadaje się do użytku poza asfaltem.

Brytyjczycy donoszą, że Honda prawdopodobnie rozwinie silnik obecny w aktualnej serii NC750. Aktualnie ma on 745 ccm, 2 cylindry w rzędzie, mocno leżącą pozycję i 55 KM. Według plotek, w nowym wcieleniu zobaczymy pojemność zwiększoną do około 790-800 ccm. Plotki o “mniejszej Afryce” nie są nowe – w połowie roku 2019 Japończycy z Young Machine donosili o planach na Africę Twin 850.

Więcej szczegółów nie ma, ale Africa Twin 800 będzie bezpośrednią konkurencją w kategorii Yamahy Tenere 700, KTMa 790 Adventure, czy BMW F 750/850 GS. Takie towarzystwo jasno sugeruje specyfikację nowej Hondy… Być może zobaczymy ją jako premierę na sezon 2021?

Poniższe zdjęcie jest pomysłem przedstawionym przez Young Machine w połowie 2019 roku.

Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
Prawo jazdy ważne do 60 dni po epidemii – Ministerstwo Infrastruktury proponuje przedłużenie terminu dokumentów

Prawo jazdy, uprawnienia do kierowania, badania lekarskie lub inne zezwolenia kończą się w czasie epidemii? Ciężko wykonać badania? Nie przejmuj...

Zamknij