Jedni się oburzą, inni ucieszą, ale nikt nie zaprzeczy, że podczas jazdy na torze jednym z istotnych elementów jest szybka i sprawna zmiana biegów. Skrzynia DCT może taką zmianę biegów zapewnić, choć jednocześnie obciąży motocykl dodatkowymi kilogramami. Kosaku Takahashi, który jest jednym z głównych inżynierów Hondy zapewnia, że producent pracuje nad odchudzeniem skrzyń DCT.
Honda CBR1000RR ze skrzynią DCT byłaby niewątpliwie ciekawym projektem, ale póki co producent chce oswoić klientów z DCT poprzez nową stronę internetową – www.honda-dct.com.
Producenci samochodów i kierowcy już przekonali się do automatów. Wygląda na to, że teraz nadszedł czas na motocyklistów. Jedni powiedzą, że to ograniczanie motocyklowej wolności, a inni, że wręcz przeciwnie – skoro nie musimy się martwić zmianą biegów, to możemy skupić się na jeździe i podziwianiu landszaftów albo pokonywaniu zakrętów. Do której grupy Wy się zaliczacie?