Honda Gold Wing F6C 2014 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Jeżeli Honda Gold Wing w wersji bagger była dla niektórych kontrowersyjna, to niech trzymają się mocno krzeseł, ponieważ producent przedstawił właśnie wersję cruiser tego motocykla.

Honda Gold Wing F6C to oznaczenie nowej odmiany, która jest następcą modelu Valkyrie. W informacji prasowej Japończycy nawiązują do modelu GL1000 i faktu, że pierwszy Gold Wing wcale nie wyglądał jak samochód bez dwóch kół. Dlaczego następcą? Ponieważ w informacji prasowej nie ma słowa o Valkyrie, ale za to pojawia się określenie Street Power Cruiser.

Model F6C to przede wszystkim zmiany w konstrukcji ramy. Tylna część została obniżona i dzięki temu uzyskano wysokość siedziska wynoszącą 734 milimetrów. Jego szerokość to zaledwie 300 mm w najszerszym punkcie. Dla porównania w podstawowej wersji GL1800 siedzenie znajduje się na wysokości 740 mm, ale w F6B jest z kolei 9 milimetrów niżej niż w F6C. W numerologii silnika nic się nie zmienia. Nadal będzie to motor o pojemności 1800 ccm, mocy maksymalnej 118 KM i momencie obrotowym 167 Nm.

 

Zawieszenie to elementy znane z podstawowej i baggerowej wersji Gold Winga, ale regulacja napięcia wstępnego tylnej sprężyny będzie odbywała się manualnie. W GL1800 i wersji F6B to ustawienie było kontrolowane elektronicznie. Hamulce mają takie same rozmiary jak w F6B - dwie tarcze o średnicy 310 mm z przodu i jedna tarcza o średnicy 310 mm z tyłu. Do tego system Dual C-ABS. Ze wszystkimi płynami i pełnym zbiornikiem paliwa motocykl będzie ważył „zaledwie” 341 kilogramów. To o 44 kilogramy mniej niż w przypadku F6B.

Honda Gold Wing F6C Street Muscle Cruiser będzie dostępna w dwóch wersjach kolorystycznych - Graphite Black i Bordeaux Red Metallic. Na liście akcesoriów znajdują się między innymi wysoka szyba, chromowane dodatki i skórzane kufry boczne.


Silnik6-cylindrowy boxer, 4-suwowy, 12-zaworowy, SOHC
Pojemność1832 cm³
Prędkość max
Moc118 KM przy 5500 obr./min.
Maks. moment167 Nm przy 4000 obr./min.
ChłodzenieCiecz
RamaAluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa
Zbiornik paliwa23,2 l
Przednie zawieszenieWidelec teleskopowy
Tylne zawieszenieJednoramienny wahacz aluminiowy, Pro-Link, Pro-Arm z elektroniczną regulacją napięcia wstępnego
Przednia opona130/60R19M/C (63H)
Tylna opona180/55R17M/C (73H)
Przedni hamulec310 x 4,5 mm podwójny tarczowy, 3-tłoczkowe zaciski, Dual C-ABS
Tylny hamulec316 x 11 mm pojedynczy tarczowy, 3-tłoczkowy zacisk, Dual C-ABS

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany