Spis treści
Charakterystyka nowego modelu:
• Mocny zawodnik w wadze średniej z podrasowanymi osiągami, świetnym prowadzeniem i agresywną pozycją do jazdy
• Nowy silnik High Output Revolution X™ 750 V-Twin motocykla Street Rod™ zapewnia większą moc maksymalną i wyższy moment obrotowy dzięki szerszemu zakresowi obrotów
• Nowa geometria podwozia i 17-calowe koła przekładają się na precyzyjny i szybko reagujący układ kierowniczy
• 43 mm odwrócony widelec przedni (USD) doskonale współpracuje z tylnymi amortyzatorami typu piggyback
• Dwie tarcze hamulcowe 300 mm na przednim kole i układ ABS w standardzie
• Trzy opcje lakieru sprawiają, że styl Dark Custom™ motocykla Street Rod™ wyróżnia się jeszcze bardziej
W 2017 nowy Harley-Davidson® Street Rod™ nie pozwoli oderwać od siebie wzroku i na nowo wyznaczy standardy oczekiwań. Motocykl o korzeniach w platformie Street w pełni rozkwita w mieście i dostarcza porywających przeżyć.
Silnik High Output Revolution X™ 750 zapewnia wyższy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów, a na dodatek wkręca się na wyższe obroty. Większą moc uzupełniają ostra geometria podwozia i agresywna pozycja do jazdy. Udoskonalenia nie ominęły również zawieszenia, hamulców i kół.
Linie modelu Street Rod są jedyne w swoim rodzaju. Surowy wygląd tonie w stylizacji Harley-Davidson Dark Custom™ oraz akcentach ze stali w stylu maszyn wyścigowych. Motocykl emanuje stanowczością dzięki wychylonej do przodu, gotowej do akcji sylwetce.
Motocykl Street Rod będzie dostępny w trzech opcjach lakieru:
• Vivid Black
• Charcoal Denim
• Olive Gold.
Mathew Weber, naczelny inżynier w Harley-Davidson: „Nowy silnik High Output Revolution X 750 motocykla Street Rod ma wydajny wałek rozrządu, głowice o doskonałym przepływie, wyższy stopień sprężania i wyższe obroty maksymalne. Z pewnością przyciąga uwagę. Chcieliśmy podwozia do osiągnięcia doskonałych i agresywnych właściwości jezdnych, które sprostają dynamicznej jeździe w mieście i ostrym pokonywaniu zakrętów poza nim. Charakter motocykla, pozycja siodła i podnóżków oraz szeroka kierownica sprawiają, że kierowca przejmuje całkowitą kontrolę. Doskonały wygląd motocykla Street Rod, który nie odbiega znacznie od wczesnych szkiców napawa nas dumą!”
Harley-Davidson Street Road 2017…
Wyższy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów, więcej mocy i dodatkowe 1000 obr/min.
Street Rod jest wyposażony w chłodzony cieczą silnik OHC 8V 60° V-Twin High Output Revolution X 750, który dostarcza 18% więcej mocy oraz zapewnia o 8% wyższy moment obrotowy w porównaniu do motocykla Street 750 – maksymalną moc uzyskuje przy 8750 obr/min, natomiast najwyższy moment obrotowy przy 4000 obr/min. Silnik zaprojektowano, tak aby dostarczał dużo mocy w zakresie od 4000 do 5000 obr/min. Ta wysoka wydajność w średnim zakresie obrotów doskonale sprawdza się na co dzień.
Silnik ma wydajniejszy układ dolotowy i nową podwójną przepustnicę o średnicy 42 mm, nowe czterozaworowe głowice, wałki rozrządu o wysokim wzniosie oraz wysokowydajny wydech – wszystko po to, aby poprawić przepływ powietrza i osiągi. Stopień sprężania został zwiększony z 11,0:1 do 12,0:1, a liczba maksymalnych obrotów została zwiększona z 8000 do 9000 obr./min.
Ostra geometria, nowe zawieszenie i hamulce przekładają się na lepsze właściwości jezdne
Podwozie motocykla Street Rod zostało zaprojektowane z myślą o dorównaniu wydajnością silnikowi. Motocykl posiada 43 mm odwrócony widelec (USD) zamocowany w lekkiej, aluminiowej półce. Kąt nachylenia widelca został zmniejszony z 32° do 27°, aby zwiększyć precyzję układu kierowniczego.
Nowe tylne amortyzatory są wyposażone w zewnętrzny zbiornik, dzięki czemu pojemność oleju jest większa, nie wpływając na efektywność tłumienia. Zakres ruchu został zwiększony o 31% do 117 mm. Wahacz, który wyglądem dorównuje osiągom jest nieco dłuższy, aby pasował do dłuższych amortyzatorów.
Nowy kształt siodła ma za zadanie utrzymać kierowcę na miejscu. Wysokość siodła została podwyższona do 765 mm, aby poprawić widoczność. Motocykl Street Rod jest wyposażony w nowe, kute dźwignie hamulca i biegów oraz centralnie montowane aluminiowe podnóżki, które ułatwiają prowadzenie i pozwalają większości kierowców swobodnie oprzeć nogi o podłoże podczas postoju. Kąty wychylenia motocykla, które wynosiły 28,5° z prawej i lewej strony zostały zwiększone do 37,3° z prawej strony i do 40,2° z lewej, aby zaspokoić potrzeby miłośników ostrzejszej jazdy.
Płaska kierownica w stylu drag pozwala kierowcy przyjąć bardziej agresywną pozycję. Nowe lusterka wsteczne mocowane do końców kierownicy można zamontować nad manetkami lub pod nimi. Nowa konstrukcja, która oczekuje na opatentowanie, daje możliwość ich złożenia do pozycji, która nie przeszkadza dłoniom kierowcy.
Motocykl Street Rod posiada wyjątkowe, 17-calowe czarne koła odlewane z aluminium z siedmioma rozdzielającymi się ramionami i nowe opony radialne Michelin Scorcher 21 120/70 R17V z przodu i 160/60 R17V z tyłu. Dwa dwutłoczkowe zaciski oraz dwie 300 mm tarcze przedniego hamulca z układem ABS zapewniają potężną i kontrolowaną siłę hamowania. Inteligentny system zabezpieczający Harley-Davidson jest standardowym wyposażeniem.
Dark Custom do szpiku kości z dodatkowym własnym akcentem
Motocykl Street Rod do lepszego silnika i właściwości jezdnych dodaje szczodrą dawkę stylistyki Dark Custom Harley-Davidson. Gruby czarny widelec i półki, ozdobione nową owiewką (w kolorze dopasowanym do nadwozia) z czarnym insertem na środku zwiększają masę motocykla z przodu. Nowa część tylna z naciętym perforowanym błotnikiem rozjaśnia tył motocykla, który wieńczy lampa tylna i kierunkowskazy LED.
Wysokość maszyny i 17-calowe koła sprawiają, że Street Rod nabiera barczystej postury. Nowa obudowa filtra powietrza i ostrzejszy dźwięk układu wydechowego przyciągają uwagę.
Więcej informacji na temat motocykla Harley-Davidson Street Rod i specyfikację techniczną można znaleźć na witrynie internetowej www.harley-davidson.pl
Więcej o motocyklach Harley-Davidson