W 2015 do portfolio Ducati trafiły modele 1299. By jednak móc występować w wyścigach serii SBK Ducati musiało zachować model o pojemności do 1200 ccm. Dlatego obok, można powiedzieć cywilnych wersji Panigale, w ofercie marki pojawiło się też Panigale R, które jest przystosowane tylko i wyłącznie do torowych zmagań.
Jak twierdzi zresztą Ducati Panigale R ma tylko jeden cel – dominacja na torze wyścigowym. Motocykl jest lekki, mocny, wyposażony w komponenty z najwyższej półki i naładowany elektroniką: Riding Modes, Power Modes, Cornering ABS, DTC, DQS up/down, DWC, EBC, Fully Ride-by-wire, DDA+.
Silnik | Superquadro L-Twin, desmodromiczny |
Pojemność | 1198 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 205 KM przy 11 500 obr/min |
Maks. moment | 136,2 Nm przy 10 250 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | aluminiowa monocoque |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | USD Öhlins NIX30 43mm w pełni regulowane |
Tylne zawieszenie | Ohlins TTX36 w pełni regulowany, aluminiowy monowahacz |
Przednia opona | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
Tylna opona | 200/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
Przedni hamulec | 2 x 330mm tarcze; radialnie montowane Brembo Monoblock M50, 4-tłoczkowe zaciski, cornering ABS w standardzie |
Tylny hamulec | 245mm tarcza, dwutłoczkowe zaciski, cornering ABS w standardzie |
Zostaw odpowiedź