BMW najwyraźniej stwierdziło, ze czas na zmiany w ich flagowym, sportowym motocyklu. S1000RR radziło sobie wyśmienicie, jednak teraz ma podobno po prostu rozjechać konkurencje. HP4 będzie wyposażony w najbardziej zaawansowane smaczki techniczne oraz komponenty z najwyższej półki.
Na pokładzie znajdzie się Dynamic Damping Control (DDC), czyli zawieszenie, które będzie dopasowywać swoją pracę do panujących na drodze warunków oraz prędkości motocykla. Nie zabraknie także ulepszonej kontroli trakcji, wyścigowego ABS-u, kontroli startu, quickshiftera czy tytanowego wydechu Akrapovitca.
Motocykl ma mieć 195 KM. Podobno inżynierowie poprawili oddawanie mocy i krzywą obrotową w każdym z czterech dostępnych trybów pracy. Na dodatek HP4 przeszło kuracje odchudzającą w porównaniu do S1000RR i waży teraz 199,2 kg.
Motocykl ma zostać oficjalnie zaprezentowany jeszcze w tym roku oczywiście jako model na 2013.