Kluczowa zmiana w nowych modelach to oczywiście silnik, tan sam co w GS-sie, bokser o pojemności 1254 cm3, mocy maksymalnej sięgającej 136 KM przy 7750 obr./min. oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu 143 Nm przy 6250 obr./min.
BMW ShiftCam to nazwa innowacyjnej technologii, która pozwala płynnie przyspieszyć praktycznie z dowolnej prędkości obrotowej silnika. Osiągnięto to za pomocą zmiennego układu sterowania wałka rozrządu. Zwiększona moc silnika pozwala na niesamowity sprint spod każdych świateł czy to na drodze, czy na torze. Wzrost momentu obrotowego (do 143 Nm) jest zauważalny w każdym zakresie obrotów, dzięki czemu gwarantowane jest typowe uderzenie boksera i czysta przyjemność jazdy. Jednocześnie silnik uzyskał wrażenie bardzo gładkiego oddawania mocy. To po prostu trzeba poczuć na własnej skórze.
Ale w nowym R1250RS zmienił się nie tylko silnik. Przeprojektowano przednią owiewkę, która stała się jeszcze bardziej aerodynamiczna, bardziej sportowa. Nowy reflektor LED dopełnia sportowego charakteru tego motocykla i niezwykle skutecznie rozprasza mroki nocy. Nowego wizerunku motocykla dopełnia kolorowy wyświetlacz TFT znany z takich modeli jak np. F850 GS, F750 GS czy R1200GS.
Dane techniczne
Typ silnika |
Air/liquid-cooled four stroke flat twin engine, double overhead camshaft, one balance shaft and variable engine timing system BMW ShiftCam |
Bore / stroke |
102.5 mm x 76 mm |
Capacity |
1,254 ccm |
Rated output |
100 kW at 7,750 rpm |
Max. torque |
143 Nm at 6,250 rpm |
Compression ratio |
12.5 :1 |
Mixture control |
Electronic intake pipe injection |
Emission control |
Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU-4 |
Performance / fuel consumption |
Maximum speed |
Over 200 km/h |
Fuel consumption per 100 km based on WMTC |
4.75 l/100km |
CO2 emission based on WMTC |
110 g/km |
Fuel type |
Unleaded super, octane number 95 (RON) adapive fuel quality regulation (91 to 98 RON) |
Electrical system |
Alternator |
Three-phase alternator 508 W (nominal power) |
Battery |
12 V / 12 Ah, maintenance-free |