Już podstawowa wersja BMW R 18 z potężnym, dwucylindrowym bokserem robi imponujące wrażenie i potrafi przyprawić o dreszcze. W przypadku przerobionego BMW R 18 DTC Carbon Fever cały ten efekt jest dodatkowo spotęgowany!

Prezentowane BMW R 18 DTC Carbon Fever jest dziełem Dobrzański Team Customs z Krakowa. Zespół koncentrował się dotychczas na przerabianiu BMW R nineT, a od chwili poszerzenia oferty BMW o nowe krążowniki pole do popisu jest znacznie szersze…

Bazą do stworzenia wyjątkowego bobbera było oczywiście nowe BMW R 18 z dwucylindrowym bokserem o pojemności 1800 cm3 (R 18 testowaliśmy na Motogen.pl nie raz). Cele, jakie przyświecały twórcom, to zredukowanie masy motocykla, wyeksponowanie wału napędowego oraz uzyskanie maszyny o sportowym, futurystycznym wyglądzie przy jednoczesnej dbałości o ergonomię.

Autorzy chcieli stworzyć jednoosobowego bobbera o oryginalnym wyglądzie, który poza świetnym stylem będzie też oferować charakterny dźwięk i radość z prowadzenia. Lista modyfikacji do uzyskania oczekiwanego efektu była bardzo długa.

Efekty? Oceńcie sami oglądając poniższy film, który zrealizowaliśmy w Krakowie, wspólnie z Dobrzański Team Customs. Pod filmem znajdziecie listę zmian i modyfikacji.

FILM – jeździmy customowym R 18 Carbon Fever:

Długa lista zmian i modyfikacji dokonanych przy budowie BMW R 18 Carbon Fever obejmuje:

  • bak oraz reflektor przedni – indywidualne lakierowanie czerń/czerwień ze szparunkiem,
  • czarny korek wlewu paliwa,
  • monochromatyczne czarno-białe logo BMW,
  • karbonowe błotniki przód/tył,
  • karbonowy dekiel przedni silnika oraz karbonowe pokrywy głowic z indywidualnym oznakowaniem DTC,
  • karbonowe osłony dolotu,
  • karbonowe osłony nadwozia pod siedzeniem, 
  • kierunkowskazy Kellermann,
  • lusterka wsteczne Daytona,
  • konstrukcja siedzenia – regulowany w dwóch płaszczyznach wspornik oraz tapicerka – indywidualny pomysł i wykonanie DTC,
  • wydech czerniony ceramicznie,
  • indywidualny stworzony na potrzeby projektu Carbon Fever tłumik DNA Racer for R18,
  • aluminiowe frezowane podnóżki wykonane indywidualnie (z regulacją 360 stopni).

Nie tylko wyobraźnia – customowy Carbon Fever

Żadne z przeróbek prezentowanego BMW R 18 DTC Carbon Fever nie obejmują modyfikacji technicznych jednostki napędowej. Oznacza to, że podstawowe parametry pozostały bez zmian względem bazowej wersji BMW R 18. Niewątpliwie na poprawę osiągów wpłynęło jednak już samo znaczne obniżenie masy własnej motocykla.

Do stworzenia takiego motocykla, jak R 18 DTC Carbon Fever, potrzebna jest nie tylko wyobraźnia, dobre pomysły, doświadczenie przy przerabianiu motocykli, czy poświęcenie czasu. Tak daleko idące modyfikacje oczywiście wiążę się również z poniesieniem niemałych kosztów. Stąd finalna wycena tego egzemplarza wynosząca okrągłe 190 tys. zł.

Dyskusje na temat czy to dużo, czy mało, przypominałyby z pewnością dyskusje na temat cen dzieł sztuki. Trudno jest wycenić czyjś pomysł, czy ogromne zaangażowanie w projekt. Z resztą praktyka pokazuje, że znalezienie chętnego na zakup fantazyjnych motocykli zbudowanych na bazie nowych maszyn nie stanowi na ogół najmniejszego problemu. Zupełnie bym się nie zdziwił, gdyby prezentowane przez nas BMW R 18 DTC Carbon Fever znalazło już swojego właściciela w czasie, gdy my zajmowaliśmy się montażem powyższego filmu i napisaniem niniejszego artykułu…

Zobacz również inne projekty Dobrzański Team Customs.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany