BMW K 1300 S – flagowy uberturystyk, zobacz dane techniczne, cenę oraz naszą opinię - Motogen.pl

BMW K 1300 S-niemiecka odpowiedź na sukcesy Suzuki Hayabusy. Poznaj dane techniczne oraz cenę tego turystyka o wybitnych osiągach…

BMW K 1300 S powstało jako następca K1200S, produkowanego w latach 1997-2003 hyper bike’a z dużą dzielnością sportową i turystyczną. Z racji fenomenalnych osiągów (moc maksymalna sięgnęła poziomu takiego, jak w Hayabusie) jest to pojazd dla doświadczonego kierowcy. Jednak pakiety elektroniczne (ABS, kontrola trakcji) stawiały go względem rywali (Kawasaki ZX12R, Suzuki Hayabusa, Honda CBR1100XX) na wygranej pozycji w kategorii bezpieczeństwo. Również turystyczne dodatki z katalogu akcesoriów ułatwiały dalsze podróże w stopniu większym, niż konkurencja.

BMW K1300S dane techniczne

W BMW K1300S dane techniczne są imponujące. Masa pojazdu gotowego do jazdy 254 kg w połączeniu z mocą 175 KM (w pierwszych rocznikach 167 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 140 Nm przy 8250 obr./min. czyniły z BMW K1300S prawdziwą katapultę bez względu na obciążenie a najbardziej imponuje w BMW K 1300 S przyspieszenie ze startu zatrzymanego w przedziale 120-160 km/h.

ModelBMW K1300S
RodzajChłodzony cieczą 4-suwowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową.
Średnica cylindra/skok tłoka80 mm x 64,3 mm
Pojemność1,293 cm3
Moc znamionowa129 kW (175 KM) przy 9,250 obr/min
Maks. moment obrotowy140 Nm przy 8,250 obr/min
Stopień sprężania13,0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiemElektroniczny wtrysk w przewodzie dolotowym/cyfrowy układ sterowania silnikiem z czujnikiem spalania stukowego (BMS-K)
Kontrola emisji spalin3-drożny katalizator o obiegu zamkniętym, standard emisji EU-3
Osiągi/Zużycie paliwa 
Prędkość maksymalnaPonad 200 km/h
Zużycie paliwa na 100 km przy stałej prędkości 90 km/h4,7 l
Zużycie paliwa na 100 km przy stałej prędkości 120 km/h5,3 l
Rodzaj paliwaBezołowiowa klasy premium o liczbie oktanowej 98 (RON), automatyczny układ kontroli spalania stukowego pozwala na stosowanie benzyny o minimalnej LO 95 (RON).
Instalacja elektryczna 
Alternatoralternator trójfazowy 580 W
Akumulator12 V / 14 Ah, bezobsługowy
Układ przeniesienia mocy 
SprzęgłoWielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane hydraulicznie
Skrzynia biegów6-stopniowa skrzynia biegów o stałym zazębieniu
NapędWał napędowy
RamaRama mostkowa, odlew aluminiowy, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Mocowanie/Zawieszenie przedniego kołaBMW Motorrad Duolever, amortyzator centralny
Mocowanie/Zawieszenie tylnego kołaJednostronny odlewany wahacz aluminiowy z układem BMW Motorrad Paralever. Centralny amortyzator z układem dźwigni, hydraulicznym pokrętłem (bezstopniowej) regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulacją tłumienia w fazie odbicia.
Skok zawieszenia przód/tył115 mm/135 mm
Rozstaw kół1,585 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy104,4 mm
Kąt nachylenia główki ramy60,4°
KołaOdlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód3,50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył6,00 x 17″
Opony, przód120 / 70 ZR 17
Opony, tył190 / 55 ZR 17
Hamulce, przódDwutarczowy ze stałymi zaciskami 4-tłoczkowymi i pływającymi tarczami hamulcowymi o średnicy 320 mm
Hamulce, tyłJednotarczowy z pływającym zaciskiem 2-tłoczkowym i tarczą o średnicy 265 mm
ABSWyposażenie standardowe: Zintegrowany układ ABS firmy BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
Długość2,182 mm
Szerokość (z lusterkami)905 mm
Wysokość (bez lusterek)1,221 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia820 mm (z niskim siedzeniem: 790 mm)
Wewnętrzny łuk nóg kierowcy, bez obciążenia1,810 mm (z niskim siedzeniem: 1,750 mm)
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1)254 kg
Masa sucha (2)228 kg
Dopuszczalna masa całkowita460 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym)206 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa19 l
Rezerwa paliwaOkoło 4.0 l
Cena w 2009 rokuod 66 300 zł

BMW  K 1300 S dane techniczne

BMW K1300S opony

W prezentowanym K1300S BMW dokonało doskonałego balansu pomiędzy osiągami a wygodą. Warto jednak pamiętać, że duża masa i olbrzymia moc sprawia, że w BMW K1300S opony zużywają się błyskawicznie. Wymagają dużej troski o ciśnienie, bowiem błędne może oznaczać pogorszenie właściwości jezdnych. Poza tym nie warto oszczędzać na jakości opon. To nasze bezpieczeństwo.

BMW K1300S waga

W BMW K1300S waga ma poziom porównywalny do konkurencji. Po ruszeniu 254 kg są nieodczuwalne, ale wraz z kierowcą i pasażerem, przy wykorzystaniu osiągów na maksa szybko wykończymy szczególnie tylną oponę. Ukłonem w  stronę kosztów serwisu jest napęd wałem.

BMW K 1300 S cena

Ceny prezentowanego modelu zaczynają się od 16 000 za pierwsze roczniki. To egzemplarze wymagające kosmetyki i zapewne ingerencji mechanika. Ładne, zadbane sztuki z przełomu drugiego dziesięciolecia XXI w. mogą kosztować nawet 40 tys. W wielu egzemplarzach BMW K1300S tuning spowodował zmiany estetyki oraz poprawę osiągów, chociaż najczęściej ograniczał się do zmiany kolorystyki kierunkowskazów i akcesoryjnych klamek, siedzenia.

Nasza opinia

BMW K1300S to świetny pojazd, chociaż ma wady. Modele wyposażone w ESA, ABS i kontrolę trakcji są droższe w serwisie. Bywają bardziej kapryśne. Ogólnie to trwałe motocykle, ale po pierwsze ich serwis wynikający z niestandardowych rozwiązań (zawieszenia, rozmieszczenie podzespołów) bywa bardziej skomplikowane. A po drugie wiele egzemplarzy przeszło niefachowe naprawy powypadkowe. Jeśli znajdziecie pewną sztukę bez przygód, posiądziecie świetnego kompana do dalszych podróży, najbezpieczniejszego w klasie i oferującego to, co konkurencja 10 lat później.

 Zobacz także BMW S1000RR oraz BMW S1000R!!!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany