W przypadku marki BMW oznaczenie M jak Motorsport do niedawna kojarzyło się wyłącznie z samochodami. Teraz do świata  zainspirowanego sportem motorowym dołączyły również motocykle BMW.  Testujemy najnowsze BMW M 1000 RR.

Na samym początku należy wyraźnie podkreślić, że nie było naszym celem organizować testu porównawczego pomiędzy topowymi modelami BMW M3 Competition oraz M 1000 RR. Jeśli jednak szukacie odpowiedzi na pytanie, który z powyższych pojazdów wygrywa w sprincie na długiej prostej, to odpowiedź brzmi – motocykl!

Zobacz też: Film z jazdy M 1000 RR oraz M3 Competition po mieście.

BMW M 1000 RR vs BMW M3
510 KM w aucie vs 212 KM w motocyklu. Co wybrać?

BMW M 1000 RR ma znacznie mniej mocy w stosunku do samochodu (dokładnie 212 KM w zestawieniu z przytłaczającą wartością 510 KM w przypadku M3 Competition). Jednocześnie motocykl jest oczywiście kilkukrotnie lżejszy (M 1000 RR waży tylko 192 kg).

Jest wielce prawdopodobne, że sytuacja na ciasnym torze mogłaby ulec zmianie. Więcej przyczepności w zakrętach na czterech kołach zamiast dwóch robi ogromną różnicę. O tym może przekonamy się jeszcze w przyszłości, ale tym razem, wcale nie chodziło o wyścigi.

Galeria zdjęć – M 1000 RR oraz M3 Competition, na mieście, w nocy

Gdy motocyklem i samochodem jeździliśmy po mieście, aby zrobić zdjęcia do tego materiału, już czuliśmy, że efekty będą oszałamiające. Ale gdy nasz fotograf Tomazi (IG @tomazi.pl) w końcu przysłał pełną galerię zdjęć… Każdego członka redakcji zwaliło z nóg. Śmiemy twierdzić, że to jedne z najbardziej widowiskowych zdjęć w historii pracy wszystkich polskich redakcji motocyklowych.

P.S.: Tego samego dnia, równolegle nagrywaliśmy także film. A to znaczy, że możecie spodziewać się także filmowego dzieła sztuki. [AKTUALIZACJA: do obejrzenia już teraz na Motogen.pl oraz na YouTube.]

Rozsiądźcie się w fotelu, zapnijcie pasy, podziwiajcie: