BMW BMW F 800 R - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
W porównaniu do poprzedniego modelu nowe BMW F 800 R prezentuje się świeżo, ciekawie i zdecydowanie inaczej niż poprzednik.

Zmiany objęły przede wszystkim wygląd BMW F 800 R. W obecnej odsłonie zrezygnowano z asymetrycznego kształtu nadwozia. To na pewno jednych ucieszy, innych niekoniecznie, ale tak to już ze zmianami bywa.

 

Trudno jednak zarzucić wyglądowi nowego F 800 R brak dynamiki. Zmiany względem poprzednika, to poprawiona ergonomia: obniżone siedzenie, nowe podnóżki i kierownica. Poprawiono również osiągi. Moc maksymalna dwucylindrowego silnika wzrosła o 3 KM do 90 KM przy 8000 obr/min. Nie zabrakło też nowej elektroniki, która ma dbać o bezpieczeństwo. W modelu F 800 R 2015, niestety tylko w opcji, dostępny jest system ASC, czyli Automatic Stability Control.

 

Nieco zmodernizowano też zawieszenie przednie. Pracuje tam obecnie upside-down, zamiast klasycznego widelca. Motocykl otrzymał też radialnie montowane zaciski.  


Silnik2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową.
Pojemność798 cm3
Prędkość maxponad 200 km/h
Moc64 kW (87 KM) przy 8,000 obr/min (możliwa redukcja mocy do 25 kW (34 KM) przy 6,000 obr/min)
Maks. moment86 Nm przy 6,000 obr/min (możliwe 58 Nm przy 3,250 obr/min))
ChłodzenieCiecz
RamaMostkowa aluminiowa, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zbiornik paliwa16 l
Przednie zawieszenieWidelec teleskopowy Ø 43
Tylne zawieszenieDwustronny wahacz odlewany z aluminium, amortyzator centralny, ręczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia (pokrętło), regulacja tłumienia odbicia
Przednia opona120/70 ZR 17
Tylna opona180/55 ZR 17
Przedni hamulecDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS
Tylny hamulecJedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy, ABS

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany