Aprilia RSV4 Factory 2024: ulubiony drogowy potwór! [szybka opinia, film, zdjęcia, Operacja Lato] - Motogen.pl

Aprilia RSV4 Factory zaczyna oddychać dopiero na torze (wiem, bo jeździłem). Ale na mieście też zapewnia ogrom przyjemności! Przekonajcie się w filmie i na zdjęciach!

W redakcji Motogen trwa właśnie Operacja Lato podzielona na 6 segmentów. W Tygodniu Aprilia jeździmy trzema białymi motocyklami sportowymi z serii RS. Każdy z nich jest sportowy na swój sposób. Prawdopodobnie najlepszy sport na kat. A2, czyli RS 475. Insta-sportowy RS 660 (niebawem na YT i portalu). No i oczywiście skrajnie sportowy superbike, który oddychać zaczyna dopiero na torze: RSV4 i to w wersji Factory. Zapraszam na szybką opinię!

VIDEO: Aprilia RSV4 Factory – szybka opinia, jazda po mieście

Film także bezpośrednio na YT.

Aprilia RSV4 Factory 2024 – stylistyka, silnik

Motocykl, który widzicie, to jeden z moich ulubionych – prawie najulubieńszy. Jednym z moich marzeń wciąż pozostaje Aprilia Tuono V4 (którą też testowałem), ale odmiana sportowa również zajmuje specjalne miejsce w moim sercu. Mowa o RSV4 w wersji Factory – i to w malowaniu Speed White, które powstało na cześć wyścigów MotoGP. Ten motocykl wygląda fenomenalnie w połączeniu bieli, czerwieni i niebieskiego fioletu. Do tego kute felgi, które są prawdziwym majstersztykiem. Jedynie tłumik jest trochę zbyt toporny, ale za to efektów dźwiękowych mu nie brakuje.

RSV4 to prawdziwy potwór na dwóch kołach, napędzany silnikiem V4, który jest moją ulubioną jednostką napędową. Jego dźwięk na niskich obrotach jest nie do podrobienia, a na wysokich przyprawia o dreszcze. Wciąż nie mogę się zdecydować, czy uwielbiam ten silnik bardziej za dźwięk, czy za osiągi. RSV4 w wersji Factory ma moc 217 koni mechanicznych przy wadze 202 kilogramów (z 90% pełnym zbiornikiem paliwa).

ZDJĘCIA: Aprilia RSV4 Factory Speed White 2024 w obiektywie Tomaziego:

RSV4 Factory – charakterystyczna Aprilia

W nowej wersji, dostępnej od 2021 roku, zmieniono nieco wygląd – unowocześniono charakterystyczne dla Aprilii potrójne reflektory LED i poprawiono aerodynamikę. Podwójne owiewki i spoilery stabilizują motocykl, służą za docisk przedniego koła i skutecznie odprowadzają ciepłe powietrze od kierowcy… Jednak podczas jazdy superbikem po mieście w ponad 30 st.C nie ma to większego znaczenia – i tak jest prze-upalnie.

Co ciekawe, nowa wersja ma nieco niższą kanapę i podnóżki, ale jednocześnie większy prześwit – Aprilia po prostu poprawiła wyścigową ergonomię. Nie jest to najwygodniejszy motocykl do jazdy miejskiej, ale czego się nie robi dla stylu… Za to na torze pozwala zająć perfekcyjną pozycję w zakręcie.

Podwozie i elektroniczne zawieszenie – Aprilia RSV4 Factory

Udoskonalono również wahacz, który wciąż pozostaje aluminiowy, ale teraz zespawany jest z trzech części, a nie siedmiu. To pozwoliło zaoszczędzić 600 gramów masy nieresorowanej i zwiększyć sztywność poprzeczną o 30% w okolicy osi koła. Czy to ma znaczenie na mieście? Ani trochę. Czy amator poczuje to na torze? Pewnie nie. Czy cyferki robią wrażenie? A jak!

Jeśli myślicie o jeździe RSV4 po mieście, warto rozważyć wersję Factory. Bynajmniej nie ze względu na lekkie kute felgi, które redukują masę i ułatwiają zmianę kierunków przy szybkiej jeździe. Ale z powodu obecności półaktywnego zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0. Dzięki możliwości ustawienia trybów pracy (w parze z trybami jazdy motocykla, do pełnej konfiguracji indywidualnej), jazda staje się mniej niekomfortowa.

Hamulce Brembo – radialna pompa i zaciski Stylema – to najwyższa półka, zapewniająca doskonałe hamowanie. Te hamulce są prawdziwą żyletą. Ale na mieście nie ma to aż tak dramatycznego znaczenia…

Prawdziwy potencjał RSV4 ujawnia się jednak na torze. Jeździłem tym motocyklem na torze Misano podczas szkolenia Aprilia Pro Experience z Maxem Biaggim i byłem zachwycony. Motocykl prowadzi się lekko i precyzyjnie, niczym 600-tka, ale z mocą ponad litrowej jednostki.

Aprilia RSV4 Factory na mieście?

Podsumowując, jazda RSV4 po mieście może być mało praktyczna (odkrycie Ameryki, prawda?), ale daje ogromną, wręcz dziecięcą satysfakcję. Dźwięk silnika, moc i elastyczność sprawiają, że każda przejażdżka jest wyjątkowym doświadczeniem. Gorąco zachęcam do umówienia się na jazdę testową i przekonania się o tym osobiście.


Operacja Lato 2024: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2024 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3 Daytona Red! Pozostałe nagrody też są ciekawe: opony Pirelli, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 01.07-07.07 – BMW
  • 08.07-14.07 – Suzuki 
  • 15.07-21.07 – Aprilia
  • 22.07-28.08 – Yamaha
  • 29.07-04.08 – Triumph 
  • 14.08-20.08 – Kawasaki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
Pirelli,
InterMotors,
TRW,
Motul,
Exide.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany