Aprilia wypuściła wreszcie jedno, ale za to wyraźne zdjęcie najnowszego Dorsoduro 1200 oraz kilka informacji, które potwierdziły wcześniejsze przecieki.
A jednak! Nowy chłodzony cieczą, dwucylindrowy silnik Aprilii to 90º v-twin o pojemności 1200 ccm, który będzie generował moc 130 KM przy 8700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 7200 obr./min. Poza mocą, priorytetem było stworzenie motocykla spełniającego najbardziej rygorystyczne normy spalania. Okazało się, że wcześniejsze przecieki okazały się prawdziwe i wiele innych informacji także zostało potwierdzonych. Tak jak w przypadku mniejszego modelu, Dorsoduro 1200 wykorzystuje technologię elektronicznego sterowania przepustnicą gazu ride-by-wire z trzystopniowym mapowaniem, została również wyposażona we wtrysk paliwa, opcjonalny dwukanałowy ABS z możliwością niezależnego wyłączenia i system kontroli trakcji (ATC), który pojawi się także w przyszłorocznym modelu RSV4 Factory. Nadwozie łączy masywną stalową kratownicę z aluminiowym wspornikiem siedzenia i zapewnia odpowiednią sztywność, pozwalając na maksymalne wykorzystanie osiągów, nawet przy tak mocnym silniku jakim jest nowy V90 1200. Zawieszenie składa się z widelca upside-down Sachs o średnicy goleni 43 mm, ze stopami odlewanymi w formie metalowej, ma regulację napięcia sprężyny i tłumienia. Tylny amortyzator gazowy Sachs z osobnym zbiornikiem jest zamontowany z boku, bezpośrednio do aluminiowego wahacza i ma możliwość regulacji napięcia sprężyny oraz tłumienia zarówno w fazie kompresji, jak i odbicia.
Walczący o miano jednego z najmocniejszych na rynku, fun bike będzie wystawiony podczas październikowych targów w Kolonii. Na pewno pojawi się też w Mediolanie na EICMA 2010 wraz z oczekiwaną Aprilią Tuono V4 na 2011 rok.