Na pewno część z Was kojarzy tytuł kampanii, której twórcami są do spółki policja, Stowarzyszenie 'Nadzieja Rodzinie’ i wojewoda świętokrzyski.
Volkswagen, który staranował ciężarówkę. W resztkach auta doskonale widać zmiażdżoną twarz zabitej kobiety. Zwłoki pieszego, którego nogi wystają spod czarnego worka foliowego. Zmasakrowane ciało kobiety pakowane jest do takiego samego worka. To tylko niektóre sceny z drugiej części filmu powstałego w wyniku kampanii ’Życie jest zbyt cenne – nie zostawiaj go na drodze’. Film przeznaczony jest dla osób dorosłych ze względu na drastyczne sceny z autentycznych wypadków drogowych.
Jednak nie tylko w Polsce postawiono na ostre w wymowie kampanie społeczne. Znacie już wiele takich przypadków, szczególnie tych dotyczących motocyklistów. Emocje budzą zwłaszcza irlandzkie produkcje, propagujące bezpieczeństwo na drodze. Tym razem, wziąwszy pod uwagę nadchodzące dni wolne, postanowiliśmy przypomnieć o bezpieczeństwie także podczas jazdy czterema kółkami. Okres świąteczny to przecież czas, gdy wyruszamy w drogę całą rodziną, najczęściej samochodem, zmęczeni przygotowaniami, niejednokrotnie 'wczorajsi”. I popełniamy błędy, które mogą kosztować ludzkie życie i zdrowie.
Mimo że kampania ta nie jest skierowana bezpośrednio do motocyklistów, warto wziąć sobie do serca jej przesłanie.
Uprzedzamy, że filmy zawierają drastyczne sceny, nieodpowiednie dla dzieci i wrażliwych osób.