Na ten motocykl czekaliśmy dość długo, ponieważ pierwsze informacje pojawiły się jeszcze w 2012 roku, a premiera YZF-R25 miała miejsce dopiero na poczatku tego sezonu. Zgodnie z oczekiwaniami wersja na rynek europejski i amerykański będzie miała większy i mocniejszy silnik.
Yamaha YZF-R3 została wyposażona w rzędową dwójkę o pojemności 321 ccm. Motor ma być mocny i ekonomiczny. Jego moc to 42 konie mechaniczne osiągane przy 10 750 RPM. Moment obrotowy wynosi 29,6 Nm przy 9000 RPM. W stanie gotowym do jazdy YZF-R3 waży 169 kilogramów, a zbiornik paliwa ma 14 litrów. Amortyzator przedni ma skok 130 mm, a tylny – 125 mm.
W standardzie znalazły się hamulce z systemem ABS. Przednia tarcza ma średnicę 298 mm i jest wspomagana przez dwutłoczkowy zacisk. Z tyłu znajduje się jedna tarcza o średnicy 220 mm i współpracuje z jednotłoczkowym zaciskiem. Ciekawostką jest tłumik pochodzący z modelu R6. Zegary składają się z analogowego obrotomierza i cyfrowego prędkościomierza. Do tego kierujący ma do dyspozycji wskaźnik zmiany biegów, wskaźnik rezerwy, temperatury płynu chłodzącego i oczywiście informacje o przebytym dystansie.
Cena oraz data pojawienia się w salonach nie są jeszcze znane.