XJR1300 i XJR1300 Racer powstały by wzbudzać emocje i dokładnie to robią. Inspiracją do budowy nowych wersji XJR były dwoma konkretne projekty: Keino Rhapsody in Blue i Deus Ex Machina’s Eau Rouge.
ZOBACZ NASZĄ RELACJĘ LIVE Z TARGÓW INTERMOT 2014
Oba motocykle jeżeli chodzi o silnik (4-cylindrowy, chłodzony powietrzem, DOHC), zawieszenie, układ wydechowy i hamulce są takie same. XJR1300 i wersja Racer mają węższe zbiorniki paliwa, pojedyncze siedzenia oraz czarne wydechy. Różnią się od siebie tylko detalami. Na pierwszy rzut oka rozpoznacie Racera, który ma clip-ony i retro owiewkę z przodu i przywodzi na myśl klasyczne wyścigowe maszyny. XJR1300 to natomiast naked, koło którego ciężko jest przejść obojętnie.
Jak podczas konferencji prasowej podkreślał producent Yamaha skupia się na designie, zabawie i solidności czego doskonałym odzwierciedleniem sa właśnie XJR1300 i XJR1300 Racer.