O tym, że Yamaha wypuści na rynek motocykl z trzycylindrowym silnikiem mówiło się już od ubiegłego roku i przewidywania te sprawdziły się. Niedawno poznaliśmy model MT-09, który będzie wyposażony w motor o pojemności 847 ccm, mocy 110 koni i momencie obrotowym 85 Nm. To jednak nie koniec nowości.
Na tym samym spotkaniu pokazano dwucylindrowy silnik, który jest niewiele mniejszy od 847 i mówi się, ze będzie to podstawa stworzenia sportowego motocykla mającego konkurować z Hondą CBR500R. Oprócz tego BMW po stworzeniu Aliansu z TVS również może mieć w planach stworzenie podobnego motocykla. Po zeszłorocznych targach EICMA i niedawnych doniesieniach z Azji wiemy również, że na sto procent w najbliższym czasie możemy spodziewać się Yamahy YZF-R250, która będzie miała za zadanie konkurować z takimi konstrukcjami jak Honda CBR250 i Kawasaki Ninja 300.
Z japońskiej czwórki (Suzuki, Honda, Kawasaki, Yamaha) Yamaha wydaje się być najbardziej spóźniona w kwestii motocykli małolitrażowych. Mamy jednak nadzieję, że jeśli R250 pojawi się już w Europie, a sportowa 500-tka stanie się realnym produktem, to okaże się, że warto było czekać.