Liczby napawają optymizmem. Pomimo słabej sprzedaży motorowerów rok zakończył się na plusie. Na drogi Unii Europejskiej wyjechało 1 210 534 nowych jednośladów – to o 5,6% więcej niż w 2014 roku. Wzrost odnotowano we Włoszech (196 571 szt., +6,3%), Niemczech (181 510 szt., +3,2%), Hiszpanii (148 488 szt., +17,6%) oraz Wielkiej Brytanii (114 572 szt., +12,7%). Co ciekawe – najwięcej jednośladów sprzedano we Francji, ale jednocześnie w tym kraju rynek odnotował spadek na poziomie 3,4%. Łącznie nad Sekwaną sprzedano 242 885 jednośladów.
Motocykle
W przypadku motocykli liczba rejestracji wzrosła o 10,3%. Najwięcej motocykli sprzedano we Włoszech, gdzie zarejestrowano 171 952 maszyny, co dało wzrost o 9,9%. Na drugim miejscu była Francja z wynikiem 153 239 motocykli i spadkiem o 0,1%. Trzeci co do wielkości jest rynek niemiecki, gdzie do klientów trafiło 151 661 motocykli – to o 7,1% więcej niż w 2014 roku. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Hiszpanii (132 532 motocykli, +18,9%) oraz Wielkiej Brytanii (105 358 motocykli, +15,5%).
Motorowery
Rynek motorowerów nie ma lekko. W 2015 roku zarejestrowano 325 516 nowych motorowerów, co dało spadek o 5,5%. Wzrost sprzedaży odnotowała jedynie Holandia (65 932 szt., +4,9%) oraz Hiszpania (15 956 szt., +7,8%). Najwyższy spadek sprzedaży odnotowano w Polsce, gdzie zarejestrowano 30 430 nowych motorowerów – to o 25,3% mniej niż w 2014 roku.
Sekretarz Generalny ACEM – Antonio Perlot jest zadowolony z wyniku, ale zachowuje umiarkowany optymizm. Wynik na poziomie 1 210 534 sztuk jest bardzo dobry, ale w 2007 roku – czyli tuż przed kryzysem ekonomicznym – na drogi Unii Europejskiej wyjechało 2,43 mln jednośladów. Perlot dodał, że istotne jest wsparcie dla przemysłu motocyklowego oraz polityki eksportowej.