Vespa LXV 125 na 2010 rok z elektronicznym wtryskiem paliwa - Motogen.pl

Piaggio wyposażyło Vespę LXV 125 w elektroniczny wtrysk paliwa. Po modelach LX i S jest to kolejny włoski skuter, w którym zastosowano to nowoczesne rozwiązanie.

Vespa kojarzy się wszystkim z dopracowanymi skuterami w stylu vintage, które na przestrzeni lat stały się ikoną włoskiego stylu i symbolem rozpoznawalnym na całym świecie. Jednak ikona także może być nowoczesna, a nawet powinna. Dotychczasowe, popularne w Vespach gaźniki zostają zastępowane wtryskiem, co wpływa korzystnie na zmniejszenie spalania, a także na możliwości skutera. Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik LXV 125 z rozrządem SOHC ma moc 10,7 KM przy 8250 obr./min, a jego maksymalny moment to 9,6 Nm przy 6500 obr./min. Odpowiada przy tym normom  Euro3.

Wtrysk zastosowany w tegorocznej Osie został wyprodukowany w Pontedera, włoskiej siedzibie Piaggio Group, gdzie znajduje się także jeden z ważniejszych na świecie ośrodków badań nad silnikiem. Skuter Vespa LXV 125 jest dostępny na rynku w jasnym oliwkowym kolorze Portofino Green. W Polsce ma on kosztować 17 490 zł.

 

Więcej o motocyklach Vespa