Szóste miejsce w Mistrzostwach Świata Endurance dla Pawła Szkopka w Bol D'Or 2010 - Motogen.pl

Paweł Szkopek, zawodnik zespołu Hammel Yamaha Szkopek Team i lider klasyfikacji generalnej Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski w klasie Superbike, wystartował w 74. edycji 24-godzinnego wyścigu Bol D’Or, który odbył się 11 i 12 września br. na francuskim torze Magny Cours.

Wstępnie Paweł był rezerwowym zawodnikiem Yamaha Austria Racing Team, aby w samym wyścigu ścigać się w barwach słowackiego BK Maco Racing u boku Jasona Pridemore i Daniego Ribalta, zastępując poważnie kontuzjowanego Victora Carasco. Ten międzynarodowy skład doprowadził zespół do najlepszego wyniku w jego historii, zajmując szóste miejsce w klasyfikacji Formula EWC. Po awarii chłodnicy, która została wymieniona, oraz dwóch niegroźnych wywrotkach, każdy z zawodników utrzymywał równe, szybkie tempo, wspinając się w tabeli z 28 pozycji, aby na godzinę przed zakończeniem biegu dojść do ósmej pozycji w klasyfikacji generalnej i szóstej w Formula EWC. Sama końcówka wyścigu miała dosyć dramatyczny przebieg dla BK Maco Racing, kiedy podczas zmiany Jasona Pridemore łożysko mocowania tylnej zębatki rozpadło się, powodując mocne wibracje tylnego koła. Mimo że finalnie zespół zakończył w 'generalce’ wyścig na dziewiątym miejscu, pozycja w Formula EWC została utrzymana. Jest to wielki sukces dla całego BK Maco Racing, nie tylko dla zawodników, ale i ekipy mechaników oraz całej obsługi. Wyścig długodystansowy to wielki wysiłek dla każdego. Podczas biegu każdy z zawodników wciska sprzęgło ok. 5500 razy, a tankowanie i zmiana opon odbywa się ok. 25 razy. W ciągu 24 godzin każdy z motocykli, biorących udział w wyścigu i przekraczających metę, zużywa zazwyczaj powyżej 600 l paliwa!

Paweł Szkopek: 'Jestem bardzo zadowolony z udanego wyjazdu i całego rozwoju sytuacji. W tej chwili, kiedy siedzę w samochodzie, podczas drogi powrotnej do domu, pomimo tego, że wysiłek był ogromy i boli mnie każda, najmniejsza nawet część ciała, włącznie z włosami na głowie, zadowolony jestem, że mogłem wziąć udział w Bol D’Or i przyczynić się do sukcesu BK Maco Racing. Bardzo dobrze wspominam też współpracę z YART, mimo tego, że w austriackim zespole byłem zawodnikiem rezerwowym i na ich motocyklu przejechałem niewiele ponad 20 okrążeń na Magny Course. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomagali mi, którzy ściskali za mnie kciuki i kibicowali. Szczególnie gorąco dziękuję Yamaha Polska za wsparcie, oraz firmie Truck Store za zorganizowanie nam transportu i pomoc logistyczną’.

Już w najbliższy weekend, 18–19 września 2010 r., Paweł wystartuje w finałowej rundzie Mistrzostw Polski, gdzie będzie walczył o tytuł w klasie Superbike, najmocniejszej, królewskiej klasie dla motocykli produkcyjnych. Finałowa rozgrywka będzie miała miejsce pomiędzy Gwenem Giabbanim a Pawłem, który w chwili obecnej ma 17 punktów przewagi. Obaj zawodnicy znów zmienią barwy zespołowe. Tym razem Gwen przesiądzie się na Suzuki (na co dzień Yamaha Austria Racing Team), a Paweł powraca do czerwieni Hammel Yamaha Szkopek Team.

Poczynania Pawła Szkopka można śledzić na stronach internetowych :
www.szkopek.pl
www.hammel.pl (zakładka Racing Team),
oraz na naszym profilu na www.facebook.com.

Więcej o motocyklach Yamaha