Wśród samochodów najtańszym pojazdem przeznaczonym na rynki wschodzące (i dostępnym także w Europie) jest Tata Nano, które również pochodzi z Indii, a wśród jednośladów ma to być pojazd Yamahy. W lutym producent oddał do użytku centrum Yamaha Motor Research and Development India, w którym mają być prowadzone prace właśnie nad takimi skuterami i motocyklami.
W ten sposób producent chce umocnić swoją pozycję na tak zwanych rynkach wschodzących. Celem giganta jest wypuszczanie jednego nowego modelu skutera rocznie aż do 2016 roku. Dyrektor centrum rozwojowego powiedział, że jego głównym celem jest stworzenie modelu, którego cena i koszt produkcji będą najniższe na świecie. Celem jest stworzenie maszyny, która będzie kosztować około 500 dolarów. Ma ona być sprzedawana w Indiach, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Wiadomo również, że taki pojazd będzie wyposażony w silnik o pojemności nie mniejszej niż 100cc. Wszystko po to, aby był tani, ale jednocześnie dynamiczny.
Przewiduje się, że do 2020 roku w samych Indiach będzie sprzedawanych 25 milionów jednośladów. Do roku 2016 marka chce mieć 10% udziału w rynku przy 18 milionach sztuk. Obecnie Yamaha w Indiach oferuje tylko jeden model skuterów – Ray, który na dodatek jest przeznaczony dla kobiet. Oprócz tego producent planuje budowę nowej fabryki, która zostanie oddana do użytku w przyszłym roku. Będzie to trzecia fabryka Yamahy w Indiach.