W latach 50’tych Ducati postanowiło stworzyć skuter bardzo zaawansowany technologicznie. Model Cruiser pierwszy raz szeroka publika ujrzała na targach w Mediolanie w roku 1952. Gdybyśmy wtedy mieli cokolwiek o nim powiedzieć, w opisie znalazłoby się wiele przymiotników "pierwszy". Był to pierwszy włoski skuter z silnikiem czterosuwowym, pierwszy w tym kraju z automatyczną przekładnią oraz pierwszy wyprodukowany przez Ducati. Wstępnie miał legitymować się mocą 12KM, jednak później ograniczono ja do 7,5KM, by spełnić wymogi włoskich przepisów (dopuszczalna prędkość dla skutera wynosiła 50km/h).
Cruiser był odpowiedzią firmy na ekspansję rynku motocyklowego skuterami. Był to elegancki i luksusowy skuter, przewyższający ówczesne standardy i kierowany do średnio usytuowanej i zamożnej klienteli. Ducati nie szczędziło na rozwój tego modelu. Giovanni Fiorio był odpowiedzialny za rozwój silnika tego modelu, stylistyka i wygląd zaś współtworzono z firmą Ghia, znaną z produkcji luksusowych aut. Rezultat był niepowtarzalny.
Bez doświadczenia i reputacji na rynku skuterowym Ducati Cruiser nie mógł zagrozić dla Vespy czy Lambretty. Firma zaprzestała produkcji Cruisera po dwóch latach i wyprodukowaniu około tysiąca sztuk, a szkoda… Pozazdrościć można każdemu, kto posiada jedną z tych perełek włoskiej motoryzacji.
Skuter Ducati?
Mało kto o tym wie, ale Ducati swego czasu, a było to w roku 1952, wprowadziło na rynek skuter o nazwie Cruiser. Wygląda świetnie, jeździł ponoć bardzo dobrze i miał 12KM. Wyobraźcie sobie, jak wyglądałby rynek skuterowy, gdyby Ducati zagościło na nim dłużej, warto się nad tym zastanowić. Niestety wyprodukowano zaledwie 1000 egzemplarzy tego modelu. Dokopaliśmy się do kilku informacji o tym zacnym skuterze…