Według corocznego badania Pied Piper Prospect Satisfaction Index najlepszą obsługę klienta w salonach ma Ducati. W badaniu oceniano salony tylko pod kątem zakupu motocykla. W czołówce są również Harley-Davidson, Victory, Triumph i BMW. Najgorzej wypadły KTM, Husqvarna, Yamaha i Honda.
Obsługę oceniano pod kątem sprzedażowym. Szczególną uwagę zwrócono na poprawę sytuacji w dostępności motocykli na jazdy testowe. Pięć lat temu tylko 15% salonów wszystkich marek oferowało natychmiastowe odbycie jazdy próbnej. W 2014 roku było to już 35% salonów. Oprócz tego amerykańskie salony chętniej przyjmują motocykle w rozliczeniu. Pięć lat temu robiło to 27% z nich, a teraz liczba wzrosła do 39%.
Poprawiła się również jakość sprzedaży. W 81% przypadków sprzedawcy zachęcali klientów, aby ci usiedli na wybranej przez siebie maszynie, a pięć lat temu robiło tak 70% sprzedawców. Oprócz tego w 57% salonów proszono klientów o pozostawienie danych kontaktowych, a pięć lat temu robiło tak 46% amerykańskich salonów.
Jesteśmy ciekawi, jak wypadłoby takie badanie w Polsce. Jakie są Wasze doświadczenia z jakością obsługi w salonach?