Celem spotkania ministrów transportu krajów członkowskich UE było uzgodnienie stanowiska w sprawie reformy 3. Pakietu Mobilności. Wniosek taki przedłożyła Komisja Europejska. Celem reformy ma być rozszerzenie zakresu przepisów dotyczących bezpieczeństwa drogowego na drogi znajdujące się poza TEN-T, czyli transeuropejską siecią transportową.
W praktyce oznacza to, że zarządzający infrastrukturą drogową będą mieli obowiązek uwzględniania niechronionych uczestników ruchu, takich jak motocykliści, w procedurach zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego.
Dyrektywa w nowym kształcie obejmowałaby również drogi poza obszarami miejskimi, budowane z wykorzystaniem funduszy unijnych.
Ocena ryzyka związanego z mniej chronionymi uczestnikami ruchu obejmie procedury związane z budową nowych dróg, ale także z audytami istniejących szlaków komunikacyjnych. Zdaniem sekretarza generalnego Federacji Europejskich Stowarzyszeń Motocyklowych, Dolfa Willigersa, Rada Europy, wydając decyzję w całości zgodną z postulatami motocyklistów, zrobiła im miłą niespodziankę. Wyraził także nadzieję, że Parlament Europejski przyjmie te zmiany bez sprzeciwu.