Ponad 100 tysięcy Absolutnie Bezpiecznych - Motogen.pl

Na oczach katowiczan aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny wykorzystywane w crash testach ilustrowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Uczestnicy happeningu otrzymali także materiały informacyjne. Po zakończeniu eventu aktorzy przejechali na place poboru opłat w Mysłowicach i Balicach, gdzie wręczali ulotki kierowcom, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.

Wśród 300 tysięcy aktywnych odbiorców kampanii najliczniejszą grupę stanowią mieszkańcy Śląska i Małopolski – łącznie ponad 200 tysięcy osób, gdzie promocja bezpieczeństwa prowadzona jest także w przestrzeni miejskiej oraz na autostradzie A4 Katowice–Kraków łączącej oba województwa. Ponad połowa osób, które wspierają akcję w Internecie, to osoby pełnoletnie poniżej 25 roku, z kolei około 1/3 stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat.

„Bardzo cieszy nas to, że w kampanię „A + B = Absolutnie Bezpieczni” włączyli się głównie młodzi kierowcy. Zwiększanie świadomości zasad bezpieczeństwa na drodze wśród tych uczestników ruchu drogowego, którzy dopiero nabierają doświadczenia, jest szczególnie istotne” – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Chociaż kampania jest na półmetku, już ponad 700 osób wzięło udział w konkursie prowadzonym na profilu akcji pod adresem www.facebook.com/absolutniebezpieczni. Konkurs potrwa jeszcze przez osiem dni – do 11 sierpnia. Pięciu uczestników, którzy wykażą się najlepszą wiedzą i refleksem, otrzyma nagrody: zestaw głośnomówiący bluetooth do samochodu lub wielofunkcyjny intercom na motocykl.

Inicjatywę wspierają doświadczeni motocykliści. Pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl oglądać można krótkie nagrania, w których dzielą się z kierowcami swoimi obserwacjami dot. bezpiecznej jazdy motocyklem i samochodem. Jest wśród nich m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem”.