Motocykl E-Moto AGH jest motocyklem terenowym od podstaw skonstruowanym w Akademii Górniczo-Hutniczej. Zbudowany został we współpracy kilku wydziałów Akademii. Pojazd zajął czwarte w klasyfikacji generalnej na zawodach Smart Challenge w Barcelonie, w dniach 6-9 lipca b.r.
Ciekawostką jest umieszczenie silnika w tylnej piaście, co ma wyeliminować konieczność montażu łańcucha – dzieki takiemu rozwiązaniu następuje zdecydowana redukcja hałasu, generowanego przez motocykl.
E-Moto AGH ma silnik o mocy stałej 8 kW i chwilowej 14 kW, zasięg: 100km lub godzina jazdy off-roadowej i rozpędzimy go do 80 km/h. Wiele elementów wykonano z carbonu, stali chromowo-molibdenowej a wahacz ze stali 355. Studenci napisali także aplikację na smartfona, umożliwiającą zdalną komunikację. Pojazd został wyposażony także w komputer pokładowy, wyświetlający wszystkie parametry jazdy. Ciekawostką jest zastosowanie metody druku 3d do produkcji niektórych elementów.
Najważniejsze parametry motocykla:
- innowacyjne rozwiązanie: silnik w piaście tylnego koła o mocy stałej 8 kW (chwilowej 14 kW),
- baterie litowo-jonowe o pojemości 54 Ah, 3,2 kWh,
- zasięg na baterii: ok. 100 km/1h pracy w terenie,
- rama autorskiej konstrukcji wykonana z chromo-molibdenu,
- wahacz autorskiej konstrukcji ze stali 355,
- obudowa z włókna węglowego,
- komputer pokładowy wyświetlający wszystkie parametry jazdy,
- dedykowana aplikacja na smartfona umożliwiająca zdalną komunikację,
- prędkość maksymalna: 80 km/h.
Trzeba przyznać, że pojazd, szczególnie biorąc pod uwagę, że został zaprojektowany i wykonany przez polskich studntów budzi duże zainteresowanie.
Swoją drogą, jak myślicie, w którym roku zakończy się produkcja motocyklowych silników spalinowych?