Pirelli zastąpi obecnie stosowane opony w rozmiarze 16,5′ oponami 17′ zgodnie z filozofią przekazywania praktycznej wiedzy zdobytej podczas wyścigów motocyklistom na całym świecie.
Firma Pirelli ogłosiła, że od 2013 r. będzie dostarczać wszystkie opony stosowane na mistrzostwach World Superbike Championship, które obecnie produkowane są w rozmiarze 16,5′, w rozmiarze 17′. To radykalne rozwiązanie jeszcze bardziej zbliży Pirelli do wyznawanej przez firmę filozofii, wyrażającej się w wyjątkowym podejściu do rywalizacji na rynku, które zakłada przekazywanie rozwiązań wypracowanych na torze wyścigowym bezpośrednio motocyklistom. Filozofia ta zakłada również wprowadzanie do sprzedaży produktów opartych na technologiach i rozwiązaniach opracowanych w ramach najbardziej prestiżowych mistrzostw producentów World Championship, których Pirelli jest wyłącznym dostawcą.
Opony Pirelli Diablo Superbike w rozmiarze 16,5′ są w tej chwili stosowane nie tylko w mistrzostwach Superbike World Championship, ale także w wyścigach World Endurance, BSB i CIV, dla których do dziś stanowią odniesienie. Do 2004 r. w mistrzostwach Superbike World Championship nie było umowy na wyłączność dla żadnego dostawcy. Dlatego firma Pirelli dostosowała swoją ofertę do rozmiarów opon oferowanych przez innych dostawców.
Zgodnie z głównym celem WSBK, którym jest prezentowanie na najbardziej prestiżowych wyścigach produktów dostępnych na rynku, Pirelli zastąpi dotychczas stosowane opony w rozmiarze 16,5′ oponami 17-calowymi. Te ostatnie odnoszą już zresztą sukcesy na lokalnych mistrzostwach Superbike w Nowej Zelandii, Holandii, Belgii, Grecji, Szwecji, Kanadzie, Malezji i innych zawodach lokalnych.
Siedemnastocalowy slick to optymalne rozwiązanie dla tych, którzy oczekują najwyższych osiągów bez potrzeby modyfikowania podwozia: doskonałe wyniki bez montowania nowego zestawu kół czy zmieniania ustawień motocykla.
Przez ostatnie trzy lata firma Pirelli znacznie przyspieszyła proces opracowywania opon, by sprostać potrzebom użytkowników i mocy oferowanej przez nowe motocykle. W 2009 r. Pirelli wprowadziła na rynek nowy rozmiar 190/60R17, w 2010 r. – nowy wzmocniony karkas na bazie nylonu (patent Pirelli), stale ulepszając mieszanki, i wreszcie w 2011 r. firma wprowadziła nowy rozmiar opon 200/60R17.
W porównaniu ze slickiem w rozmiarze 16,5” opona 17′ ma grubszy bieżnik dla lepszej sterowności i spójności. Powierzchnia jej przylegania przy średnim i pełnym pochyleniu jest o ok. 10% szersza dzięki wyższemu profilowi, a karkas jest bardziej wytrzymały na działanie sił bocznych. Motocykliści na całym świecie bez wątpienia docenią wszystkie te cechy.
Mistrzostwa Superbike World Championship to doskonała okazja dla Pirelli jako wyłącznego dostawcy na opracowanie najlepszych opon w rozmiarze 17′, który zyskuje coraz większą popularność na rynku. W ten sposób firma pozostanie także wierna swojemu hasłu „Sprzedajemy to, na czym się ścigamy”, oferując kierowcom najwyższej jakości produkty opracowane dzięki współpracy z wielkimi triumfatorami mistrzostw Superbike.
Aby uzyskać dodatkowe informacje, zapraszamy na stronę internetową pirelli.com, profil Pirelli na Facebooku oraz na Twitterze.