Ducati ogłosiło właśnie, że pierwszy egzemplarz białej Multistrady na 2010 rok zjechał z linii produkcyjnej w bolońskiej fabryce.
Długo oczekiwana Multistrada MTS 1200S otrzymała aktywne zawieszenie Öhlins, a jej silnik ma najdłuższy w historii Ducati okres serwisowania – 24140 km. Twórcy poddawali motocykl żmudnym testom, które pomogły opracować szeroki zakres ustawień dostosowujących Multistradę do potrzeb jeźdźca i pasażera. Dzięki temu mówi się, że jest to, jak do tej pory, najbardziej zaawansowany technologicznie jednoślad Ducati. W prezentacji i 'powitaniu’ nowego motocykla wzięli udział goście oraz Gabriele Del Torchio, Claudio Domenicali i Silvano Fili z zarządu włoskiego producenta.
Ochrzczona szampanem Multistrada będzie dostępna na rynku od kwietnia tego roku, zaś wersja z ABS-em od maja.