Parlament Europejski chce zmniejszyć liczbę ofiar na drogach do zera. Pomóc ma ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym…
Europosłowie zapowiadają nową strategię zmniejszenia liczby ofiar na drogach do zera, do 2050 roku. Zero tolerancji dla prowadzących pod wpływem alkoholu oraz wprowadzenie limitu prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym – to najważniejsze postulaty…
W UE średnia ilość wypadków śmiertelnych na milion mieszkańców wyniósł 42. W Polsce ta wartość sięgnęła 65 osób, chociaż wobec 2019 zanotowaliśmy spadek o 15%.
Parlament Europejski uważa, że Komisja Europejska musi zarekomendować maksymalną prędkość 30 km na godz. w terenach zamieszkanych oraz w obszarach, gdzie jest duża liczba rowerzystów i pieszych. W projekcie rezolucji przyjętym w środę zauważono, że corocznie na drogach UE ginie 22,7 tys. osób, a kolejnych 120 tys. zostaje rannych. Za projektem rezolucji głosowało 615 europosłów, 24 było przeciw, 48 wstrzymało się…
Przekroczenie prędkości jest przyczyną 30 % wypadków z udziałem pieszych. Za kolejne 25 % odpowiada jazda pod wpływem alkoholu. Posłowie zapowiadają zaostrzenie przepisów dotyczących jazdy na podwójnym gazie. Kolejnym pomysłem jest rozważenie wprowadzenia trybu bezpiecznej jazdy w urządzeniach mobilnych.
Wspomniano także o większych inwestycjach w infrastrukturę. Ostatnim pomysłem jest wezwanie państw członkowskich do stworzenia Krajowych Funduszy Bezpieczeństwa Drogowego. Miałyby przeznaczać kwoty z mandatów na projekty bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wdrożenie kroków w polityce bezpieczeństwa drogowego posłowie chcieliby zrzucić na Europejską Agencję Transportu Drogowego, do której stworzenia wzywają Komisję Europejską…
Twór miałby wspierać zrównoważony, bezpieczny i inteligentny transport drogowy.
Zostaw odpowiedź