Spis treści
Co ważne, dzięki zestawom modyfikacyjnym, użytkownik może zdecydować, kiedy wymieni układ rozrządu, tłoki, głowice silnika czy sprzęgło. Katalog jest niemal nieograniczony, a do modyfikacji można przystąpić w każdej chwili, ponieważ zastosowanie produktów Screamin’ Eagle nie powoduje utraty gwarancji producenta.
Teraz przy zakupie jednego z modeli Harley-Davidson Sportster 1200 (Roadster, Forty-Eight, 1200 Custom, SuperLow 1200T, Seventy-Two) otrzymamy w promocji „Nie TYLKO DLA ORŁÓW” zestaw tuningowy Screamin’ Eagle o wartości do 7000 zł gratis. Więcej informacji na stronie www.harley-davidson.pl
Stosując komponenty akcesoryjne, można zmodyfikować w silnikach Harley-Davidson niemal wszystko, by osiągnąć większą wydajność i zadowolenie z jazdy. Dla komfortu wyboru zestawy do modyfikacji silników zostały podzielone na cztery kolejne poziomy.
Stage I
Dostarczenie silnikowi większej ilości powietrza i paliwa jest najprostszym sposobem podniesienia mocy i momentu obrotowego. Pierwszym krokiem dla wymagających klientów jest Stage I. Zestaw zawierający obudowę dolotu powietrza wraz z filtrem, wydech i oprogramowanie. Zmiana filtra powietrza i wydechu to najprostsza droga do odczuwalnego wzrostu osiągów. Ten zestaw po prostu pozwala silnikowi odetchnąć pełną piersią. Aby zoptymalizować wydajność silnika i zminimalizować ryzyko uszkodzenia, zmianom w układzie dolotowym i wydechowym musi towarzyszyć zwiększenie przepływu paliwa. Stage I zawiera elektroniczny moduł sterujący, który koryguje ilość paliwa, oraz określa dokładny moment, w którym jest ono podawane do komory spalania.
Stage II
Stage II to kolejny poziom modyfikacji. W jego skład wchodzą części wymienione powyżej oraz wałek rozrządu o „ostrzejszej” charakterystyce wraz z popychaczami. Wszystko to w celu dłuższego i szerszego otwarcia zaworów tak, aby silnik jeszcze efektywniej dokonał wymiany mieszaniny spalonej na świeżą. W tym przypadku korekta nastawów elektronicznego osprzętu silnika jest oczywista.
Stage III
Jeśli oczekujesz jeszcze więcej, sięgniesz po Stage III, za pomocą którego uzyskasz większą pojemność silnika i stopień sprężania oraz wprowadzisz dalsze zmiany w układzie rozrządu. W zestawie znajdują się, bowiem zmodyfikowane tłoki z pierścieniami, cylindry i sprężyny zaworowe.
Stage IV
Stage IV to świat tych, którzy muszą mieć wszystko. W tym zestawie znajdują się komponenty z zakresu Stage II i III plus głowice silnika oraz akcesoryjny kolektor dolotowy z przepustnicą. Tak zmodyfikowany silnik musi po prostu dostać jeszcze więcej powietrza. Efekt jest piorunujący, samo spojrzenie na wykres parametrów silnika uświadamia, że należy mocno trzymać kierownicę.
Możliwości zmian są ogromne. Wszystko zależy od oczekiwań, jakie stawiasz swojej maszynie. Co najważniejsze tego wszystkiego można dokonać przy aprobacie producenta. Jednak ilekroć planujesz dokonywania ulepszeń, powinieneś skonsultować się z autoryzowanym dealerem, który doradzi jak najlepiej dla maszyny, frajdy i portfela wprowadzić zmiany w Twoim motocyklu.
Wejście w świat Harley-Davidson to czerpanie z nieograniczonych możliwości modyfikacji.
Więcej o motocyklach Harley-Davidson