W 1987 roku koncern ten wykupił 95% udziałów szwedzkiego producenta zawieszeń, przejmując w ten sposób kontrolę nad firmą.
Keith Ohlin rozpoczął działalność w 1975 roku. Wkrótce jego firma stała się największym światowym producentem wyczynowych zawieszeń motocyklowych, choć w ofercie można znaleźć komponenty do samochodów, skuterów śnieżnych, czy quadów (ATV). 25 lat trwała współpraca Öhlins Racing AB z Yamaha Group, podczas których firma stała się światowym potentatem w dziedzinie zawieszeń, z rocznym obrotem na poziomie 234 milionów złotych (w przeliczeniu), zatrudnia obecnie 235 pracowników, posiada dystrybutorów w 50 krajach, a w Niemczech i USA ma własne biura.
Kiedy Yamaha wykupiła udziały w Ohlins, firma Keitha Ohlina utrzymała dużą niezależność, a support ze strony tak potężnego koncernu pozwolił Ohlinowi na realizację większości jego planów.
Warto wiedzieć, że w roku 1984 opatentowany został system zaworów CES (Continously Controlled Suspension), który dziś używany jest przez Volvo, Audi i Mercedesa, jak widać przemysł motoryzacyjny potrzebował ok. 20 lat, aby pojąć, jak znakomite jest to rozwiązanie.
Szacuje się, że do końca roku 2008 CES zostanie wyprodukowany w ponad 1000000 egzemplarzy.
21 grudnia 2007, po kilkumiesięcznych negocjacjach, udziały należące do Yamahy wróciły do rąk założyciela Ohlins Racing AB, co jednak nie oznacza zerwania ścisłej współpracy z Yamahą. Kolejne lata mają przynieść wdrożenia nowych technologii, z zachowaniem szwedzkiej dokładności i jakości.