Koniec z paskudną przednią lampą, przypominającą papieską tiarę. Nowy 1390 Super Adventure będzie miał także opcjonalny automat.
KTM ciężko pracuje nad następcą Super Adventure’a. Nowy model będzie wyposażony w mocniejszy silnik V2 LC8 o pojemności 1390 cm³. Dostępne będą różne wersje – S, R, Rally, być może nawet 1490. Nowością ma być również opcjonalna automatyczna skrzynia biegów (AMT), testowana podczas tegorocznego Erzbergrodeo.
Zdjęcia szpiegowskie i filmy ujawniają, że projektanci KTM pracują nad zmianami w wyglądzie Super Adventure, na wzór modelu 1390 Super Duke, który zadebiutuje lada moment. Najnowsze zdjęcia z testów pokazują, że nadworny projektant KTM – Kiska – rezygnuje z charakterystycznego podzielonego reflektora przypominającego papieską tiarę.
W maju 2024 roku pojawiły się zdjęcia, sugerujące istnienie nowego modelu KTM 1390, przypominającego 450 Rally. Wariant ten charakteryzuje się wąską owiewką, wysoką osłoną przedniego koła oraz pionowym wyświetlaczem w kokpicie. Model Rally wydaje się być lżejszy od wersji nastawionej na komfort Super Adventure, a także wyposażony jest w koła szprychowe – 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu – oraz solidną aluminiową osłonę silnika.
Równocześnie pojawiły się plotki o modelu KTM 1490 Super Adventure, który ma być topowym wariantem z pełnym wyposażeniem i mocą sięgającą 190 KM, podobnie jak model 1390 Super Duke R. Domniemany 1490 Super Adventure będzie wyposażony w aluminiowe koła i ramę, a jego specyfikacja nastawiona ma być przede wszystkim na maksymalny komfort.
Wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie i filmy pokazują również modele KTM Super Adventure w wariantach R i S. Te wersje mają dwa różne zestawy kół – do jazdy po drodze i w terenie – oraz nowy wygląd przednich reflektorów, z dwoma umieszczonymi jeden nad drugim LED-ami. W najnowszych zdjęciach szpiegowskich widać również duże kierunkowskazy zintegrowane z przednią owiewką, co sugeruje możliwość zastosowania systemu doświetlania zakrętów.
Obecnie model 1290 Super Adventure z silnikiem V-twin LC8 o pojemności 1301 cm³ osiąga maksymalną moc 160 KM i moment obrotowy 138 Nm. Nowy model 1390 Super Duke na 2024 rok ma pojemność 1350 cm³ i zmienne sterowanie zaworami, co sugeruje możliwość wzrostu mocy w przyszłych wersjach Super Adventure, nawet do 170 KM.
Informacje te wskazują na intensywne prace nad nowymi modelami KTM, które mają zaspokoić potrzeby zarówno miłośników dalekich podróży, jak i entuzjastów off-roadu.
Zobacz szpiegowskie zdjęcia na portalu motorradonline.de
Zostaw odpowiedź