Nowości Honda na 2021: SH350i, SH Mode, PCX 125, NC750X, X-ADV, Forza 750, CB1000R, CB125R - Motogen.pl

Honda Motor Europe przedstawiła gamę zmodernizowanych motocykli i skuterów, które dołączają do europejskiej oferty na rok 2021.

Zmiany w gamie jednośladów Hondy na rok 2021 dotyczą pojazdów różnych klas – zarówno tych do codziennych dojazdów, jak i maszyn typu adventure czy roadster. To kontynuacja technicznej ewolucji, ogłoszonej wcześniej dla jedenastu innych modeli (CRF450R, CRF450RX, CB500F, CB500X, CBR500R, CB125F, CRF1000L Africa Twin, zupełnie nowy maxi skuter Forza 750, Forza 350, Forza 125 oraz MSX125 Grom). Honda nadal rozszerza swoją wyjątkowo bogatą, zróżnicowaną ofertę jednośladów dla kierowców w każdym wieku, z różnym poziomem doświadczeń i preferujących różne style jazdy.

Codzienne środki transportu

Szeroki wachlarz oszczędnych, przyjaznych dla środowiska, zaawansowanych technicznie skuterów oraz małych motocykli Hondy obejmuje stylowe pojazdy z segmentu sports/GT, jak Forza 350 i Forza 125, obok popularnych, bardziej klasycznych skuterów rodziny SH, radosnego MSX125 Grom, superwydajnego CB125F i zawsze popularnego PCX125.

Ogłoszone dzisiaj modernizacje trzech maszyn z tej grupy dotyczą też modelu, który pojawi się pod zmienioną nazwą:

SH350i

Dzięki nowemu, mocniejszemu silnikowi eSP+ o pojemności 350 cm3, obecny model SH300i ustępuje miejsca SH350i, który będzie flagowym skuterem serii SH. Oprócz dodatkowej pojemności skokowej, otrzymał on modyfikacje w układach dolotowym i chłodzenia silnika, co zaowocowało jeszcze lepszymi przyspieszeniami i największą mocą w tej klasie skuterów.

Bardziej muskularny SH350i zyskał również nowy zestaw wskaźników LCD, kierunkowskazy z funkcją sygnału awaryjnego hamowania oraz port ładowania USB. Dodano też system bezkluczykowy Honda Smart Key i system kontroli momentu obrotowego silnika Honda Selectable Torque Control, aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę kierowcy.

SH Mode

Innym przykładem z gamy SH, jest stylowy model SH Mode, który w wersji na rok 2021 został wyposażony w nowy, umieszczony w lżejszej ramie, mocniejszy silnik eSP+, który zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa, wynoszące 2,1 l/100 km.

Praktyczne walory skutera poprawia zwiększona powierzchnia podłogi, port ładowania USB, bardziej pojemny schowek pod siedzeniem (i nowy schowek z przodu) oraz system bezkluczykowy Honda Smart Key. Odświeżono też wygląd skutera, przeprojektowując jego przód, dodając reflektor LED oraz wprowadzając nowe wzornictwo kół.

PCX125

Skuter PCX125, zajmujący drugie miejsce w Europie pod względem sprzedaży, jest teraz napędzany mocniejszym i bardziej oszczędnym, czterozaworowym, chłodzonym cieczą silnikiem eSP+, wyposażonym w układ kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Zupełnie nowe nadwozie – od przeprojektowanego reflektora LED, poprzez charakterystyczne światła do jazdy dziennej, aż po tylne światło w kształcie litery X – zyskało bardziej futurystyczny wygląd.

Nowa, lżejsza, stalowa rama, wraz z dłuższymi i większymi podwójnymi amortyzatorami tylnymi oraz nowymi kołami z większymi oponami, poprawiają zwinność i komfort jazdy skuterem. Dzięki bardziej pojemnemu schowkowi pod siedzeniem (o 2,4 litra – do 30,4 litra) oraz portowi ładowania USB, pojazd zyskał też nowe walory praktyczne.

Motocykle dla podróżników

Poza nowymi zestawami kolorów, przedstawionymi na początku tego roku dla modeli CB500X i CRF1100L Africa Twin, kompleksowe aktualizacje wersji na rok 2021 otrzymają dwie maszyny Hondy z pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się w Europie motocykli „on-off” – NC750X i X-ADV.

NC750X

Oszczędna, wszechstronna i uniwersalna Honda NC750X staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dzięki udoskonaleniom silnika i podwozia oraz podwyższonej funkcjonalności i zmianom stylistycznym.

Moc maksymalna chłodzonego cieczą, dwucylindrowego silnika o pojemności 750 cm3 wzrasta do 43 kW, a czerwona linia na obrotomierzu przesuwa się w górę o 600 obr/min. Redukcja masy o 6 kg i krótsze przełożenia pierwszych trzech biegów zapewniają jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy, co mają podkreślić ostrzejsze linie nadwozia i mniejsze owiewki.

Kierowca może dostosować charakter silnika i jego reakcje do własnych upodobań, dzięki trzem domyślnym trybom jazdy (i jednemu programowanemu), wprowadzonym wraz z elektroniczną przepustnicą Throttle By Wire. Każdy z trybów („Sport”, „Rain” i „Standard”) jest powiązany z odpowiednimi mapami zmiany biegów przekładni Dual Clutch.

Ceniony za walory praktyczne NC750X będzie jeszcze bardziej funkcjonalny, dzięki zwiększeniu do 23 litrów pojemności centralnego schowka, wprowadzeniu nowego, pełnokolorowego zespołu wskaźników LCD, portu USB i obniżeniu siedzenia o 30 mm. Poprawiono też precyzję działania systemu kontroli momentu obrotowego, a kierunkowskazom dodano funkcję sygnału awaryjnego hamowania. Jedynie zużycie paliwa pozostawiono na dotychczasowym, atrakcyjnie niskim poziomie 3,5 l/100km.

X-ADV

Dzięki surowemu wzornictwu i duchowi przygody, X-ADV – od momentu pojawienia się na rynku w 2017 roku – tworzył nową, wyjątkową przestrzeń w motocyklowym krajobrazie. X-ADV na rok modelowy 2021 otrzymuje ważne zmiany konstrukcyjne – udoskonalenia silnika i podwozia, bardziej drapieżny wygląd oraz nowe systemy.

X-ADV współdzieli wiele udoskonaleń z modelem NC750X – obydwa oferują więcej sportowych doznań, dzięki mocniejszemu o 3 kW silnikowi (obecnie generującemu 43 kW mocy maksymalnej), zmienionym przełożeniom skrzyni biegów, przekonstruowanej ramie i obniżonej o 3 kg masie. W obu znajdziemy nowe tryby jazdy, które wprowadzono wraz z elektronicznie sterowaną przepustnicą (Throttle by Wire) oraz udoskonaleniami w pracy skrzyni biegów Dual Clutch i systemu kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control.

Odświeżone wzornictwo daje poczucie solidności, do czego przyczynia się m.in. nowy, charakterystyczny akcent podwójnych świateł LED do jazdy dziennej. Zadbano również o walory praktyczne, zwiększając ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi dzięki nowej szybie, dodając schowek o pojemności 1,2 litra oraz powiększając do 22 litrów schowek pod siedzeniem, w którym obecnie znajduje się port ładowania USB.

X-ADV został również standardowo wyposażony w nowy system sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control. System, który po raz pierwszy pojawił się w nowej wersji modelu Forza 750, pozwala kierowcy na korzystanie z przełączników kierownicy i poleceń głosowych (wydawanych za pośrednictwem zestawu słuchawkowego) do sterowania ważnymi funkcjami smartfona. Można w ten sposób obsłużyć połączenia telefoniczne, nawigację, biblioteki muzyczne i wiadomości, łącząc się za pomocą dedykowanej aplikacji. Wszystkie informacje są wyświetlane na nowym 5-calowym ekranie TFT.

Więcej nagiej maszynerii – szersza oferta Neo Sports Café

Linia Neo Sports Café w 2017 roku nadała świeżą tożsamość linii bezowiewkowych motocykli, łącząc inspiracje stylem café racer z ultra-minimalistycznym wyglądem.

Po zapowiedzianych już modernizacjach modelu wagi średniej CB650R, dwa kolejne pojazdy z tej rodziny znacząco zmieniają się w modelach roku 2021.

CB1000R i CB1000R Black Edition

Flagowy model rodziny Neo Sports Café – CB1000R – zyskał nową, bardziej minimalistyczną, „wychyloną do przodu” sylwetkę… Wszelkie szczegóły, zdjęcia, dane techniczne o CB1000R i CB1000R Black Edition znajdziecie już na stronach Motogen.pl.

CB125R

CB125R na rok modelowy 2021, wyposażony w nowy czterozaworowy silnik chłodzony cieczą, oferuje 1,2 Nm momentu obrotowego więcej, niż poprzednio i maksymalną moc 11 kW, co umożliwia prowadzenie go przez posiadaczy prawa jazdy kategorii A1. CB125R jest pierwszym na świecie motocyklem klasy 125 cm3, wyposażonym standardowo w widelec USD Separate Function Big Piston (SFF-BP) firmy Showa. Na długiej liście zaawansowanego wyposażenia znalazły się: oświetlenie LED, wyświetlacz LCD, system hamulcowy ABS współdziałający z IMU oraz pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 296 mm, hamowana przez radialnie zamontowany 4-tłoczkowy zacisk.

2021 HONDA CB125R

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany