Forza 750 to ukoronowanie tej prestiżowej linii, propozycja Hondy do segmentu luksusowych maxi-skuterów.

Honda zbudowała zupełnie nowy duży skuter Forza 750. To ukoronowanie prestiżowej linii Forza, najwyższej klasy pojazd miejski, oferujący ekscytującą jazdę i wysoki komfort w stylu high-tech.

Bezproblemowe przyspieszanie jest realizowane za pomocą dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3, wyposażonego w elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, 3 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji systemu kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC).

Rama z rur stalowych, aluminiowy wahacz, tylne zawieszenie Pro-Link, 17-calowe koło przednie i 15-calowe koło tylne, gwarantują pewne prowadzenie, oraz solidne hamowanie za pomocą podwójnych, montowanych promieniowo przednich czterotłoczkowych zacisków hamulcowych.

Schowek pod siedzeniem pomieści pełnowymiarowy kask, znajduje się tam także ładowarka USB. Wszystkie elementy systemu oświetlenia wykonano w technice LED, a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą nowego systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control. Będzie także oferowana wersja skutera z silnikiem o mocy 35kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Galeria zdjęć – 2021 Honda Forza 750:

Wyposażenie i stylistyka

  • Szlachetna i funkcjonalna forma GT zapewnia ochronę przed niepogodą kierowcy i pasażerowi
  • W 22-litrowym schowku umieszczono ładowarkę USB, do dyspozycji jest też mniejszy, łatwo dostępny schowek na drobiazgi
  • Sterowanie głosowe Honda Smartphone Voice Control oferuje połączenie ze smartfonem poprzez nowy 5-calowy wyświetlacz TFT
  • Całe oświetlenie wykonano w technice LED, a przednie kierunkowskazy i lusterka są montowane do nadwozia
  • Zapłon silnika, obsługa zamka blokady i otwieranie schowka pod siedzeniem odbywa się za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key

Silnik

  • Moc maksymalna 43,1 kW, moment obrotowy 69 Nm i maksymalna prędkość obrotowa 7000 obr/min.
  • Sterowanie mocą za pośrednictwem elektronicznej przepustnicy
  • Zgodność z normą EURO5, z możliwością uzyskania zużycia paliwa 3,6 l/100km (tryb WMTC)
  • Dostępna wersja o mocy 35 kW dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2

Systemy elektroniczne silnika

  • System elektronicznej przepustnicy pozwolił na łatwe wprowadzenie 3 domyślnych trybów jazdy oraz dostosowywanie ustawień do preferencji użytkownika
  • Opracowany przez Hondę system sterowania momentem obrotowym oferuje znacznie precyzyjniejsze działanie i 3 poziomy czułości systemu

Przekładnia dwusprzęgłowa Dual Clutch Transmission (DCT)

  • Różne mapy zmian biegów w zależności od wybranego trybu jazdy
  • Tryb USER pozwala na wybór 4 ustawień, od łagodnych, po agresywne

Podwozie

  • Rurowa stalowa rama o geometrii diamentu, widelec USD 41 mm, zawieszenie Pro-Link i aluminiowy wahacz
  • Montowane promieniowo czterotłoczkowe zaciski hamulca przedniego, tarcze 310 mm i system ABS
  • 17 i 15-calowe odlewane z aluminium przednie i tylne obręcze kół

Honda Forza 750 2021 – dane techniczne:

SILNIK
TypChłodzony cieczą 4-suwowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy, rzędowy SOHC.
Pojemność skokowa745 cc
Średnica cylindra i skok tłoka77 mm x 80 mm
Stopień sprężania10.7 : 1
Maksymalna Moc maksymalna43,1 kW przy 6 750 obr/min (35 kW przy 6 000 obr/min)
Maks. moment obrotowy69 Nm przy 4 750 obr/min (65Nm przy 4 000 obr/min)
Pojemność układu smarowania4,0 l
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa13,2 litra
Zużycie paliwa3,6 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
RozrusznikElektryczny
Pojemność akumulatora12 V/11,2 AH
Moc alternatora480W/5000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe
Typ skrzyni biegów6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przełożenie główneŁańcuch
RAMA
TypStalowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2200 mm x 790 mm x 1484mm
Rozstaw osi1580 mm
Kąt pochylenia kolumny27°
Wyprzedzenie104 mm
Wysokość siedziska790 mm
Prześwit135 mm
Masa własna235 kg
ZAWIESZENIE
PrzednieŚrednica 41 mm, widelec w konfiguracji USD, skok 120 mm
TyłZespolone typu Pro-Link, skok 120 mm
KOŁA
PrzednieObręcz wieloramienna
TyłObręcz wieloramienna
Obręcz przednia17M/C x MT3.50
Obręcz tylna15M/C x MT4,50
Opona przednia120/70-R17M/C
Opona tylna160/60-R15M/C
HAMULCE
Układ ABSDwukanałowy ABS
PrzedniePodwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski
TyłPojedyncze pływające tarcze 240 mm, 1-tłoczkowe zaciski
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników5-calowy ekran wskaźników TFT
System zabezpieczeńSystem Smart Key
ReflektoryLED
Światła tylneLED
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
Policjant rzuca motocyklistę na glebę przez… źle zamontowaną tablicę

Kyle był w szoku, ale nawet pomimo jawnego zniszczenia motocykla, wykonywał polecenia. A wszystko ma nagrane na kamerce...

Zamknij