Najnowsza Yamaha YFZ R1, którą japońska firma proponuje na 2009 rok, jest przykładem motocykla, którego silnik i podwozie przeszły najbardziej istotne zmiany.
Projektanci nowej R1 wzięli sobie za wzór motocykle startujące w Moto GP i stąd właśnie pomysł na silnik o pojemności 998 cm3, który pod względem rozwiązań technicznych wzorowano na motocyklach ścigających się w Teamie Fiat Yamaha. Oprócz tego Yamaha otrzymała nowe podwozie Deltabox oraz bardziej agresywną stylistykę.
Dane techniczne podwozia:
· Zaprojektowana na nowo aluminiowa rama Deltabox
· Kompaktowe wymiary i lekko obniżony ośrodek ciężkości
· Bak o nowym kształcie, dużej pojemności i scentralizowanej masie
· magnezowa tylna rama CF
· nowy lżejszy, optymalnie sztywny wahacz
· regulowany na dwa sposoby tylny amortyzator oraz tylne zawieszenie
· 43 mm przednie widelce z niezależnymi mechanizmami tłumiącymi
· lżejsze przednie i lepiej reagujące tarcze hamulcowe
· Innowacyjny system chłodzenia
· Tylna opona o wymiarach 190/55-17mm
· Nowoczesny wygląd czaszy ze światłami zintegrowanymi z wlotami powietrza
· Nowy przedni reflektor
· Nowoczesna stylistyka kładąca nacisk na koncentrację masy.
· Nowe wielofunkcyjne wyposażenie
Motocykl będzie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: białej z czerwoną ramą, niebieskiej (Yamaha Blue) i czarnej (Midnight Black).