Nowa YFZ R1 na 2009 rok - Motogen.pl

Najnowsza Yamaha YFZ R1, którą japońska firma proponuje na 2009 rok, jest przykładem motocykla, którego silnik i podwozie przeszły najbardziej istotne zmiany.

Projektanci nowej R1 wzięli sobie za wzór motocykle startujące w Moto GP i stąd właśnie pomysł na silnik o pojemności 998 cm3, który pod względem rozwiązań technicznych wzorowano na motocyklach ścigających się w Teamie Fiat Yamaha. Oprócz tego Yamaha otrzymała nowe podwozie Deltabox oraz bardziej agresywną stylistykę.

Dane techniczne podwozia:

·        Zaprojektowana na nowo aluminiowa rama Deltabox
·        Kompaktowe wymiary i lekko obniżony ośrodek ciężkości
·        Bak o nowym kształcie, dużej pojemności i scentralizowanej masie
·        magnezowa tylna rama CF
·        nowy lżejszy, optymalnie sztywny wahacz
·        regulowany na dwa sposoby tylny amortyzator oraz tylne zawieszenie
·        43 mm przednie widelce z niezależnymi mechanizmami tłumiącymi
·        lżejsze przednie i lepiej reagujące tarcze hamulcowe 
·        Innowacyjny system chłodzenia
·        Tylna opona o wymiarach 190/55-17mm
·        Nowoczesny wygląd czaszy ze światłami zintegrowanymi z wlotami powietrza
·        Nowy przedni reflektor
·        Nowoczesna stylistyka kładąca nacisk na koncentrację masy.
·        Nowe wielofunkcyjne wyposażenie

 
Motocykl będzie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: białej z czerwoną ramą, niebieskiej (Yamaha Blue) i czarnej (Midnight Black).

Więcej o motocyklach Yamaha