Rzeczą najbardziej rzucającą się w oczy jest nowa owiewka nawiązująca do sportowych modeli marki (R1, R6, ale także serii MT). Trzeba przynać, że nadała Tracerowi świeżości, nowoczesności i niebywałej dynamiki. Teraz szyba jest regulowana w zakresie 60 mm. Od strony technicznej pojazd wciąż bazuje na silniku CP2, czyli dwucylindrowej rzędówce z przestawionymi wykorbieniami wału, generującymi charakterystykę zapłonu zbliżoną do V2. Silnik spełnia norę Euro 5 – na razie nie wiadomo, czy pojazd stracił na przebiegu mocy i momentu względem aktualnego modelu.
Kierownicę poszerzono o 34 mm, montując w niej poprzeczkę do montażu akcesoriów, np. nawigacji. Pojazd otrzymał także nowe, inaczej wyprofilowane siodło dla kierowcy i pasażera. Masa całkowita nie powinna przekraczać 196 kg, co przy regulowanym przednim zawieszeniu powinno skutkować zwrotnością znaną z pierwszej generacji Tracera 700.
Nie zdecydowano się także na montaż wyświetlacza TFT, ale dotychczasowy zestaw wskaźników poddano modernizacji – tym razem tło licznika bedzie czarne z białymi wskazaniami.
Pojazd trafi do sprzedaży na wiosnę…