Komponenty takie jak układy paliwowe Keihin, hamulce Nissin czy zawieszenie Showa były stosowane w bardzo dużej ilości motocykli wyprodukowanych w Japonii. Zmiana nazwy nie oznacza zakończenia produkcji tylko loga, pod którym zostaną wyprodukowane. To wszystko jest efektem połączenia marek Honda i Hitachi, mającym na celu umocnienie producentów na światowym rynku pojazdów i technologii dostarczanych przez Kraj Kwitnącej Wiśni a także oszczędność wynikająca z tego połączenia.
W Hitachi Automotive Systems w jednej trzeciej udziałowcem będzie Honda, w 2/3 Hitachi. Powstały podmiot będzie marką wartą ponad 15 miliardów dolarów a wspólne obroty są szacowane na 17 miliardów dolarów rocznie. Zatrudnienie ma znaleźć 75 tysięcy osób.
Wspomniane części będą jeszcze przez jakiś czas występować pod dotychczasowymi nazwami, ale Showa, Nissin i Keihin w nieodległej przyszłości znikną z rynku. Integracja powinna potrwać jeszcze rok do czasu zatwierdzenia fuzji w ramach prawa antymonopolowego na niektórych rynkach. Wraz z ogłoszeniem informacji ceny akcji Hondy i Hitachi znacznie wzrosły…