MV Agusta przedstawiła modele Brutale 990R i 1090RR na 2010 rok. Włoscy inżynierowie zupełnie zmienili 85% komponentów maszyn.
MV Agusta Brutale od momentu swojego pojawienia się na rynku uważana była za fascynujący i bardzo ciekawy motocykl. Naked okazał się także inspiracją dla projektantów. Ten minimalistyczny jednoślad doczekał się agresywniejszej wersji Bestiale, która podbiła serca wielu motocyklistów.
Teraz przyszedł czas na kolejne wcielenie tego kultowego jednośladu produkcji MV Agusty. Brutale na 2010 rok to praktycznie zupełnie nowa konstrukcja. Włoscy inżynierowie, znani ze swojego nietuzinkowego i niekompromisowego podejścia do motocykli, zmienili 85% maszyny. Większość nowych komponentów została zaprojektowana i wykonana przez MV Agustę. Wśród nich znajdziemy: kute lub odlewane felgi, nową przednią tarczę hamulcową, elementy przedniego zawieszenia, zegary, przednią lampę, lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami, kierownicę, manetki, amortyzator skrętu, pompę paliwową, obudowę filtra paliwa, elementy tylnego zawieszenia, wahacz, tylne kierunkowskazy i lampę, wspornik tylnej lampy oraz inne części.
Przednie światło zostało całkiem przeprojektowane. Oprócz nowoczesnego kształtu znajdziemy tam także LED-owe pozycyje. Nowy zestaw zegarów składa się z dwóch powiększonych ekranów LCD oraz tradycyjnego obrotomierza. Oprócz dostępnych w poprzednim modelu podstawowych funkcji, kierowca znajdzie tutaj wskaźnik zapiętego biegu, temperaturę wody oraz lap timer. Kierowca może spersonalizować wygląd zegarów poprzez wybór innej, akcesoryjnej obudowy. Kierownica została zaprojektowana tak, aby jak najlepiej minimalizować wibracje. MV Agusta twierdzi również, że będzie ona wyjątkowo wygodna. Manetki także uległy pewnym modyfikacjom, dzięki którym mają lepiej leżeć w rękach. Lusterka mają teraz większe pole widzenia. Dla poprawienia komfortu umieszczono je wyżej niż dotychczas. Kierunkowskazy wykonane w technologii LED wbudowano w obudowę lusterek. Również stacyjka i wlew paliwa zostały inaczej zaprojektowane. Wszystko zgodnie z ideą, że diabeł tkwi w szczegółach. Oczywiście, cały motocykl uległ zmianom stylistycznym. Brutale jest jeszcze bardziej agresywna. Trzeba przyznać, ze styliści ponownie stworzyli coś niepowtarzalnego. Szczególnie ciekawie wygląda podwójny wydech poprowadzony z boku maszyny.
Model MV Agusta Brutale 990R dostępny będzie w dwóch kolorach czerwonym i czarnym ze srebrnymi panelami bocznymi. Natomiast wersja Brutale 1090RR dostanie perłowo-białe malowanie z czarnymi elementami lub czerwono-srebrne.
Silnik w modelu 990R urósł z 982,3 ccm do 998 ccm. Czterocylindrowiec wyprodukuje 139 KM przy 10 600 obr./min oraz 106 Nm przy 8000 obr./min. Inżynierowie twierdzą, że dzięki zmianom w jednostce napędowej moc oddawana będzie bardziej liniowo i gładko.
Silnik wersji 1090RR to jednostka o pojemności 1078 ccm. Odda do dyspozycji kierowcy 144,2 KM przy 10 600 obr./min oraz 115 Nm przy 8000 obr./min. Maszyna na sucho waży teraz 190 kg. W przeciwieństwie do modelu 990R, większe Brutale otrzyma sprzęgło antyhoppingowe oraz amortyzator skrętu.
Jeżeli chcecie zobaczyć jak te motocykle sprawują się w akcji, zapraszamy do obejrzenia filmu promocyjnego.
Więcej o motocyklach MV Agusta