Wprowadzając na rynek nowy model Multistrada 1200, Ducati jednocześnie zademonstruje kamień milowy w technologii firmy, która umożliwia wydłużenie przebiegu między przeglądami głównymi motocykla do 24 000 km.
Podwojenie przebiegu między regulacją luzu zaworowego stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego materiału do produkcji gniazd zaworów przy jednoczesnej poprawie efektywności spalania i bardziej precyzyjnym sterowaniu temperaturą w nowym silniku Testastretta 11o.
Nowa konfiguracja Desmodromic nie tylko jest przeobrażeniem sławnego ze zwycięstw na torze modelu 1198 w super sprawny 150-konny napęd do tourera o sportowym zacięciu, ale również podnosi standardy związane z efektywnym wykorzystaniem paliwa, emisją spalin i kosztem przeglądów okresowych.
Ducati Multistrada 1200, po raz pierwszy pokazany na wystawie motocykli w listopadzie 2009 roku, łączy w sobie innowacyjne wzornictwo z niespotykaną dotąd technologią , a to połączenie stało się źródłem koncepcji „czterech motocykli w jednym”. Sport, Touring, Urban i Enduro – oto predefiniowane tryby jazdy, które ma do wyboru jeździec po zaledwie jednym kliknięciu.
Przełomowa koncepcja sprawia, że system natychmiast reguluje moc oraz moment obrotowy i jednocześnie następuje elektroniczne ustawienie zawieszenia i kontroli trakcji, które sprawia, że Multistrada 1200 dopasowuje się do indywidualnych potrzeb kierowcy, a nie odwrotnie.
Motocykl waży jedynie 189 kg i pojawi się w salonach Ducati w marcu 2010 roku. Multistrada 1200 jest oferowana z układem ABS w opcji, podczas gdy flagowy Multistrada 1200 S jest standardowo wyposażony w ABS i zawieszenie Ducati Electronic Suspension marki Öhlins. Model 1200 S jest dostępny w wersji „Sport edition”, która charakteryzuje się elementami z włókna węglowego lub w wersji „Touring edition” z bocznymi kuframi, podgrzewanymi manetkami i centralną podstawką.
Długa lista wstępnych zamówień ostatniego dzieła włoskiego producenta jest dowodem ogromnego zainteresowania, jakie towarzyszy motocyklowi od chwili jego oficjalnej prezentacji. To zainteresowanie zostanie z pewnością podsycone nowym atutem modelu – jeszcze więcej 'strady” między przeglądami głównymi.