Spis treści
Na specjalnym, owalnym torze testowym, Japończycy rozpędzili nowego Fireblade SP do granic możliwości.
Nasi japońscy koledzy po fachu z redakcji miesięcznika Young Machine wzięli w obroty nowy model flagowego superbike’a od Hondy.
Japończycy zabrali seryjny, dotarty już model CBR1000RR-R Fireblade SP (czyli z lepszymi hamulcami i półaktywnym zawieszeniem) do centrum testowego Japan Automobile Reaserch Institute. Centrum JARI wyposażone jest m.in. w ogromny owalny tor o długości 5500 metrów…
Japończycy z YoungMachine sprawdzili pełną moc na hamowni, zmierzyli czas przyspieszenia na odcinku 0-1000 metrów oraz zmierzyli prędkość maksymalną.
Niestety wyniki testów CBR1000RR-R Fireblade SP zostały opublikowane póki co jedynie w drukowanym miesięczniku w Japonii. Na swojej stronie (klik) redakcja pochwaliła się jedynie zmierzoną mocą 217,6 KM (idealna zgodność ze specyfikacją!) oraz onboardem z testu v-max:
Pomimo, że tor ma 5500 metrów, okrążenia leciały dość szybko… Zwróćcie szczególną uwagę na próbę prędkości od momentu 1:40. Na 4-tym biegu Honda rozpędziła się do 299 km/h! A do dyspozycji były jeszcze dwa przełożenia.
Jak tylko Japończycy pochwalą się wynikiem testu prędkości w internecie, damy Wam znać. A póki co obstawiajcie, jaki był wynik? 350 km/h?
P.S.: Ze względu na porozumienie pomiędzy producentami motocykli, zegary nie pokazują wyższej prędkości niż 299 km/h…
Tak to wyglądało (i brzmiało!) z pobocza:
[AKTUALIZACJA – WYNIKI]
Japończycy na swojej stronie young-machine.jp wyniki swoich testów. Niestety prędkością maksymalną na owalnym torze pochwalili się wyłącznie w magazynie drukowanym, ale za to jest kilka innych, ciekawych wyników.
Jednym z regularnie przeprowadzanych przez nich pomiarów, jest sprint na 1000 metrów ze startu zatrzymanego, w którym notowana jest prędkość i czas, a także czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h.
W porównaniu razem z CBR1000RR-R postawione było także BMW S1000RR M-Pakiet. Japończycy zaznaczają, że warunki były bardzo słabe, dlatego nie podają wyniku 0-100 km/h oraz na 1/4 mili. Pomimo słabej przyczepności nowy Fireblade SP niemalże rozgromił konkurencję w teście 0-1000m.
CBR1000RR-R 2020 | S1000RR M Pakiet 2020 | |
0-1000 m | 17,844 sek | 18,250 sek |
prędkość | 298,67 km/h | 306,17 km/h |
Tak poradziła sobie konkurencja w poprzednich latach:
CBR1000RR-R Fireblade SP 2020 na hamowni!
Redakcja Young Machine zabrała nową Hondę także na hamownię. Efekt? 202,56 KM zmierzone na kole! W specyfikacji technicznej zwyczajowo podaje się moc na silniku (217,6 KM wg Hondy), więc efekt uzyskany na hamowni sprawia wrażenie zgodności z tym, co podaje producent. No i jak to brzmi (fabryczny wydech Akrapovic)!
Z szybkich obliczeń wychodzi, że przy 12 500 obr/min. na 6 biegu ma jakieś 323/327 km/h.