Na specjalnym, owalnym torze testowym, Japończycy rozpędzili nowego Fireblade SP do granic możliwości.

Nasi japońscy koledzy po fachu z redakcji miesięcznika Young Machine wzięli w obroty nowy model flagowego superbike’a od Hondy.

Japończycy zabrali seryjny, dotarty już model CBR1000RR-R Fireblade SP (czyli z lepszymi hamulcami i półaktywnym zawieszeniem) do centrum testowego Japan Automobile Reaserch Institute. Centrum JARI wyposażone jest m.in. w ogromny owalny tor o długości 5500 metrów…

Japończycy z YoungMachine sprawdzili pełną moc na hamowni, zmierzyli czas przyspieszenia na odcinku 0-1000 metrów oraz zmierzyli prędkość maksymalną.

Niestety wyniki testów CBR1000RR-R Fireblade SP zostały opublikowane póki co jedynie w drukowanym miesięczniku w Japonii. Na swojej stronie (klik) redakcja pochwaliła się jedynie zmierzoną mocą 217,6 KM (idealna zgodność ze specyfikacją!) oraz onboardem z testu v-max:

Pomimo, że tor ma 5500 metrów, okrążenia leciały dość szybko… Zwróćcie szczególną uwagę na próbę prędkości od momentu 1:40. Na 4-tym biegu Honda rozpędziła się do 299 km/h! A do dyspozycji były jeszcze dwa przełożenia.

Jak tylko Japończycy pochwalą się wynikiem testu prędkości w internecie, damy Wam znać. A póki co obstawiajcie, jaki był wynik? 350 km/h?

P.S.: Ze względu na porozumienie pomiędzy producentami motocykli, zegary nie pokazują wyższej prędkości niż 299 km/h…

Tak to wyglądało (i brzmiało!) z pobocza:

[AKTUALIZACJA – WYNIKI]

Japończycy na swojej stronie young-machine.jp wyniki swoich testów. Niestety prędkością maksymalną na owalnym torze pochwalili się wyłącznie w magazynie drukowanym, ale za to jest kilka innych, ciekawych wyników.

Jednym z regularnie przeprowadzanych przez nich pomiarów, jest sprint na 1000 metrów ze startu zatrzymanego, w którym notowana jest prędkość i czas, a także czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h.

W porównaniu razem z CBR1000RR-R postawione było także BMW S1000RR M-Pakiet. Japończycy zaznaczają, że warunki były bardzo słabe, dlatego nie podają wyniku 0-100 km/h oraz na 1/4 mili. Pomimo słabej przyczepności nowy Fireblade SP niemalże rozgromił konkurencję w teście 0-1000m.

CBR1000RR-R 2020S1000RR M Pakiet 2020
0-1000 m17,844 sek 18,250 sek
prędkość298,67 km/h306,17 km/h

Tak poradziła sobie konkurencja w poprzednich latach:

CBR1000RR-R Fireblade SP 2020 na hamowni!

Redakcja Young Machine zabrała nową Hondę także na hamownię. Efekt? 202,56 KM zmierzone na kole! W specyfikacji technicznej zwyczajowo podaje się moc na silniku (217,6 KM wg Hondy), więc efekt uzyskany na hamowni sprawia wrażenie zgodności z tym, co podaje producent. No i jak to brzmi (fabryczny wydech Akrapovic)!

Więcej w Motocykle, Newsy, Testy Moto, Wyróżnione, Z Kraju
Niemcy proponują drastyczne środki i nowelizacje aby uciszyć motocykle – zakaz jazdy w weekend?!

Ruch proponuje wprowadzenie takich ograniczeń, jak zakaz jazdy w weekend czy ewidencja przebiegu i tras dla wyciągania dalszych konsekwencji. Producentów...

Zamknij