Oczywiście podstawową zmianą jest powiększenie pojemności skokowej silnika. Motocykl ma teraz 636 ccm. Motocykl ma mieć więcej mocy, a mimo tego, jak twierdzi Kawasaki, silnik ma być łatwy w kontrolowaniu.

Ponadto na pokładzie zielonego sporta pojawi się system KTRC (Kawasaki Traction Control) z trzystopniową regulacją. Kierowca będzie miał także do dyspozycji możliwość wyboru trybu mocy pracy silnika oraz system hamulcowy KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System). Jak pisze Kawasaki w swojej oficjalnej informacji prasowej, „po raz pierwszy zastosowano nową technologię przedniego zawieszenia oraz sprzęgła, co zwiększa przyjemność z jazdy nowym Ninja ZX-6R”.

Najważniejsze cechy:
– przewaga 37ccm – dłuższy skok silnika spowodował zwiększenie pojemności z 599 ccm do 636 ccm,
– więcej mocy oraz wyższy moment obrotowy w całym zakresie obrotów,
– doskonałe przyspieszenie,
– potężny moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów oraz łatwy w kontrolowaniu silnik znacząco podnoszą komfort użytkowania.

A ponad to:
– szeroka oferta oryginalnych akcesoriów Kawasaki,
– możliwość wykupienia gwarancji na okres czterech lat.

Wyposażony w najnowsze technologie:
– przednie zawieszenie nowej generacji SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) łączy technologię SFF firmy SHOWA oraz rozwiązanie typu „Big Piston”. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na torze jak i w ruchu miejskim,
– rozwiązania pochodzące z wyścigów takich jak; technologia sprzęgła: F.C.C. – sprzęgło anty-hopingowe (Back-torque limiting function),
– praca sprzęgła jest lekka ale zapewnia sportowe doznania,
– zwiększony docisk sprzęgła, bez zwiększania jego masy,
– trzystopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control) + możliwość wyboru trybu pracy mocy silnika = osiem możliwości konfiguracji pracy mocy silnika i pozostałych podzespołów tworząc diametralnie różne charakterystyki pracy dla różnych typów jazd,
– ABS najwyższej klasy – KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) – wysoka precyzja w zarządzaniu ciśnieniem w systemie hamulcowym.

Korzyści z jazdy sportowej:
– minimalne poczucie niepewności w prowadzeniu podczas maksymalnie trudnej jazdy,
– pomaga tłumić drgania tylnego koła podczas gwałtownego hamowania,
– uwzględnia nową technologię sprzęgła podczas redukcji biegów.

Styl „Ninja”
– ostatni styl linii Ninja: kształtem wydaje się płynąć od przodu do tyłu. Pozostałe elementy nawiązują do Ninja ZX-10R w celu podkreślenia przynależności do linii Ninja.

Więcej informacji i szczegóły techniczne mają zostać podane 2 października podczas targów Intermot w Kolonii.

Więcej o motocyklach Kawasaki

Więcej w Nowości rynkowe
Yamaha YZF-R1 i YZF-R6 na 2013

Wygląda na to, że, niestety, nie doczekamy się zmian w sportowych modelach R1 i R6.

Zamknij