Kawasaki Ninja 7 Hybrid. 11 ciekawostek o pierwszej motocyklowej hybrydzie [szybka opinia] - Motogen.pl

Czy hybrydy mają w ogóle sens? Czy się sprawdzą jako motocykle miejskie? Pytania te, póki co, pozostają otwarte – przyjrzyjmy się z czym tak naprawdę mamy do czynienia.

Hybrydy motocyklowe to temat, który budzi wiele emocji. Z jednej strony obiecują ekologiczną jazdę i oszczędność paliwa, z drugiej – rodzą pytania o sensowność takiego rozwiązania w kontekście motocykli. W dzisiejszych czasach, gdy zrównoważony rozwój i ochrona środowiska stają się coraz ważniejsze, producenci motocykli również zaczynają eksperymentować z technologiami hybrydowymi. Jednym z takich przykładów jest Kawasaki Ninja 7 Hybrid – pierwszy w historii masowo produkowany motocykl hybrydowy. Czy takie rozwiązanie ma sens? Przyjrzyjmy się bliżej tej innowacji.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid – szybka opinia video

Hybryda motocyklowa – pierwsza taka w historii

Kawasaki Ninja 7 Hybrid to innowacja w świecie motocykli. Nie jest to hybryda typu „plug-in”, nie można jej naładować z zewnętrznego źródła. Zamiast tego, silnik elektryczny jest zasilany przez akumulator, za którego ładowanie odpowiada silnik spalinowy. Ninja 7 Hybrid może jeździć wyłącznie na prądzie, choć zasięg jest niewielki – 12 km. Motocykl oferuje trzy tryby jazdy: Sport, Eco i elektryczny, z czego każdy z nich ma swoje specyficzne zastosowanie.

Tryb Sportowy jest w zasadzie całkowicie spalinowy, tryb Eco łączy działanie obu silników, co czyni go idealnym do miasta, podczas gdy tryb elektryczny pozwala na cichą i bezemisyjną jazdę po mieście. Co więcej, w trybie elektrycznym dostępny jest również podtryb „Walk”, który umożliwia poruszanie się motocykla z bardzo niską prędkością (3 km/h) – zarówno do przodu, jak i do tyłu.

Technologiczne nowinki w Kawasaki Ninja 7 Hybrid

Ninja 7 Hybrid nie jest motocyklem sportowym, mimo swojego dynamicznego wyglądu. Ciekawostką jest brak tradycyjnej dźwigni zmiany biegów – zamiast tego, za zmianę biegów odpowiada siłownik, a sprzęgło również jest obsługiwane automatycznie. Motocykl posiada jednak klasyczną skrzynię biegów, co pozwala na ręczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na lewej manetce, lub na skorzystanie z trybu automatycznego, który działa w trybach Eco i elektrycznym.

Warto również zwrócić uwagę na tryb „Boost”, dostępny w trybie sportowym, który działa trochę jak turbodoładowanie, znane z gier komputerowych. Pozwala na chwilowe zwiększenie mocy silnika przy wykorzystaniu napędu elektrycznego na około 5 sekund. To rozwiązanie jest idealne do szybkiego wyprzedzania lub dynamicznego startu spod świateł.

Przemyślenia i wątpliwości

Czy hybrydy mają sens? Kawasaki Ninja 7 Hybrid zdaje się być odpowiedzią twierdzącą na to pytanie. Motocykl ten oferuje nowoczesne technologie, które mogą przekonać zarówno tradycjonalistów, jak i entuzjastów ekologii. Z drugiej strony, pytania o wygodę i komfort jazdy na takim pojeździe wciąż pozostają otwarte. Automatyczne zmienianie biegów oraz brak tradycyjnego sprzęgła mogą być nieco dziwne dla motocyklistów przyzwyczajonych do klasycznych rozwiązań.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid to krok w przyszłość, łączący w sobie nowoczesną technologię z ekologicznymi wartościami. Mimo pewnych wątpliwości, hybrydowe motocykle mogą okazać się sensownym wyborem, szczególnie w czasach, gdy coraz większy nacisk kładzie się na zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. Czas pokaże, czy ten trend zdobędzie popularność wśród motocyklistów, ale jedno jest pewne – Kawasaki Ninja 7 Hybrid otwiera nowe możliwości w świecie dwóch kółek.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid – zdjęcia od Tomazi.pl

Operacja Lato 2024: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2024 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3 Daytona Red! Pozostałe nagrody też są ciekawe: opony Pirelli, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 01.07-07.07 – BMW
  • 08.07-14.07 – Suzuki 
  • 15.07-21.07 – Aprilia
  • 22.07-28.08 – Yamaha
  • 29.07-04.08 – Triumph 
  • 14.08-20.08 – Kawasaki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
Pirelli,
InterMotors,
TRW,
Motul,
Exide.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany